اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

شوراها از تک‌روی بر حذر باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: شوراهای اسلامی شهرها از تک‌روی بر حذر باشند و مشورت را سرلوحه اقدامات قرار دهند.

شوراها از تک‌روی بر حذر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام نقی باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شوراها از تک‌روی و هرگونه پنهان‌کاری بر حذر باشند تا بتوانند خدمتی شایسته به مردم ارایه دهند.

وی تصریح کرد: امروزه شاهد برخی اختلاف‌ها در بین اعضای شوراها هستیم که این امر سبب شده شوراها از رسالت خود دور شوند.

وی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر بر ایجاد و حفظ وحدت بین شوراها، گفت: مشورت‌کردن در اسلام مورد تاکید قرار دارد و بر این اساس است که باید شوراها نیز از این موضوع غفلت نکنند.

این مسئول اعلام کرد: شوراها نمایندگان مردم هستند و هرگونه اختلاف بین آنها و عدم توجه به رفع این اختلاف‌ها چیزی جز نادیده‌گرفتن مردم و خواسته آنها نیست.

باقری با اشاره به اهمیت شوراها، تصریح کرد: در جمله «و امرهم شورى بینهم‏» به ویژگى مهم و بنیادى ‏مومنان اهل رشد و عمل اشاره شده و بر اساس این جمله مومنان در به دست‏ آوردن اندیشه صحیح و دیدگاه جامع و متقن به صاحبان عقل و اندیشه و خرد مراجعه می‌کنند و ضمن جمع‌آورى کلیه دیدگاه‌ها بهترین آنها را گزینش و تبعیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اهمیت مشورت، افزود: راه رسیدن به بهترین راه‌هاى موجود در هر عرصه‏اى براى ‏دستیابى به واقعیت مشورت است.

باقری با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در راستای فراهم کردن بستر مناسب توسعه تلاش کنند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در راستای فراهم‌کردن بستر مناسب توسعه با ایجاد انگیزه بین مردم برای همکاری و همراهی با برنامه‌های توسعه تلاش کنند و در این مسیر باید حافظ حقوق شهروندی و شهرداری باشند.

وی توجه شوراها و دهیاران و شهرداری‌ها را بر جلب رضایت مردم فراخواند و افزود: مسئولان باید پیچ و خم‌های کارهای اداری مردم را تسهیل و رضایت خداوند را در انجام کارها ببینند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به برخی کاستی‌ها و مشکلات فراروی شوراهای اسلامی از آنان خواست با بهره‌گیری مناسب از حمایت مردمی در راستای حل مشکلات و توسعه شهرها و روستاها با در نظرگرفتن شرایط فرهنگی و اجتماعی حرکت کنند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول