اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی فیروزکوه خبر داد

راه‏اندازی شورای اسلامی و دهیاری در 26 روستای فیروزکوه

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی فیروزکوه از راه‏اندازی شورای اسلامی و دهیاری در 26 روستای این بخش در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

راه‏اندازی شورای اسلامی و دهیاری در 26 روستای فیروزکوه

حبیب‏الله منتظری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با توجه به فرا رسیدن روز شوراها با اشاره به اهمیت وجودی آنها و تاکیدات مؤکد قرآن کریم و احادیث در رابطه با شورا اظهار کرد: هیچ پشتیبانی بهتر از مشورت نیست.

بخشدار مرکزی فیروزکوه با بیان اینکه بر شورا و مشورت کردن در اسلام تاکید فراوان شده است گفت: این امر بیانگر اهمیت وافر مشورت کردن است.

وی اضافه کرد: ائمه معصومین (ع) با وجود اینکه خود معصوم بودند؛ اما هیچ‌گاه خود را از مشورت کردن بی‏نیاز نمی‏دانستند.

بخشدار مرکزی فیروزکوه با بیان اهمیت و لزوم توجه به شوراها، رشد اندیشه و تفکر در جامعه اسلامی، رسیدن به جایگاه واقعی افراد در جامعه، مستحکم شدن پیوندهای اجتماعی، تقویت مسئولیت‏پذیری در بین افراد جامعه و شرکت در تمام امور را از آثار و برکات وجود شوراها عنوان کرد.

منتظری مشورت کردن با یک نگرش اسلامی، اتخاذ بهترین راه حل و بهترین تصمیم برای رسیدن به اهداف فردی و اجتماعی و انتخاب اصلح در تصمیمات با کمترین پیامدهای منفی را از برکات و فلسفه وجودی شوراها دانست.

وی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی اداره امور جاری کشور بر اساس مراجعه به آرای مردم و اتخاذ نظرات صاحبان اندیشه است.

بخشدار مرکزی فیروزکوه سپردن اداره امور جامعه و سپردن سرنوشت مردم به دست خود آنها را مظهر تجلی شوراها عنوان کرد.

منتظری تصریح کرد: شوراها با تدوین قوانین و نظارت بر حسن انجام امور با توجه به مقتضیاتی که در استان، شهر و روستا وجود دارد به بررسی مسائل و پیگیری آنها در قالب شرح وظایف خود می‏پردازند.

وی عملکرد شوراها را در بخش مرکزی فیروزکوه خوب ارزیابی کرد و گفت: شوراها به عنوان حلقه ارتباطی دولت و مردم همواره به دنبال برطرف کردن مسائل و مشکلات در حوزه خود بوده‏اند.

بخشدار مرکزی فیروزکوه تاکید کرد: در راستای برقراری تعامل و هم‏فکری بیشتر به عنوان یک راهکار و داشتن یک تعامل مستمر، حداقل هر دو ماه یک بار جلسات و نشست‏هایی به صورت همایش مشترک بین شوراها و دهیاران برگزار می‏شود.

منتظری افزود: با برگزاری این نشست‏ها از نزدیک به بررسی نقطه نظرات آنها، ارائه پیشنهادات و پیگیری‏های مورد نیاز در زمینه مشکلات خواهیم پرداخت.

وی افزود: از تعداد 37 روستای بخش مرکزی فیروزکوه، 26 روستا دارای شورا و دهیاری هستند و در بقیه روستاها از طریق وجود نماینده مسائل و مشکلات برطرف می‏شود.

بخشدار مرکزی فیروزکوه اظهار کرد: به علت شاخص جمعیتی و حضور نداشتن دائم در برخی از روستاها به جای شوراها به واسطه حضور نمایندگانی در آن روستاها در صدد پیگیری مسائل و برطرف کردن آنها هستیم.

منتظری خاطر نشان کرد: از هیچ تلاشی در راستای خدمت‏رسانی به مردم شریف روستاهای شهرستان فیروزکوه دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول