اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان:

شورای شهر در توزیع بودجه مناطق توانمندسازی دخیل نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان گفت: نحوه و زمان توزیع بودجه بر عهده استانداری است و شورای شهر در این زمینه دخیل نیست.

شورای شهر در توزیع بودجه مناطق توانمندسازی دخیل نیست

فاطمه دباغیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مناطق پنجگانه توانمندسازی همدان اظهار کرد: در مناطق توانمندسازی تمام مسائل دیده شده و شهرداری در این راستا خود به صورت جداگانه اقداماتی انجام داده است.

وی تصریح کرد: شهرداری در راستای کمک به مناطق توانمندسازی در منطقه دیزج خانه مهر، در منطقه خضر ایجاد کتابخانه و خانه فرهنگی و در حصار امام نیز برنامه‌های خوبی اجرا شده است.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه در خضر پارک شهدا ساخته شده است، افزود: شهرداری برنامه‌هایی برای این مناطق داشته با این حال کارگروه توانمندسازی مناطق پنجگانه بودجه‌ای را برای مصوبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، کشاورزی و خدماتی و ردیف بودجه ملی دیده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه توانمندسازی را استانداری توزیع می‌کند و درصد قابل توجهی را نیز به شهرداری می‌دهد تا شهرداری بودجه را برای این مناطق هزینه کند.

دباغیان با بیان اینکه درصدی که باید به این مناطق اختصاص داده شود، به طور کامل هزینه نشده است، گفت: نحوه و زمان توزیع بودجه را باید از کسانی که این امر را بر عهده دارند، سوال کرد چرا که شورای شهر در این زمینه دخیل نیست.

وی اضافه کرد: زمانی شورای شهر می‌تواند راجع به تمام موارد اظهار نظر کند که مدیریت واحد شهری حاکم باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان در پایان با بیان اینکه مدیریت واحد شهری در برنامه چهارم تصویب شده بود، اذعان داشت: دولت موظف بود که ماده را اجرایی کند اما در برنامه توسعه پنجم این ماده حذف شد یعنی زمانی خواستند مدیریت واحد شهری را به مردم بسپارند اما در برنامه پنجم حذف کردند که در این راستا شورای شهر در همه امور نمی‌تواند اظهارنظر کند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول