اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سی‌سخت:

شورای اسلامی سی‌سخت عملکرد خوبی در انتخاب شهردار داشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه سی‌سخت با بیان توانمندی‌های شهردار این شهر گفت: شورای اسلامی سی‌سخت عملکرد خوبی در انتخاب شهردار داشت.

شورای اسلامی سی‌سخت عملکرد خوبی در انتخاب شهردار داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، حجت‌‌الاسلام سید محمد مهدی قاسم‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی‌ سیاسی این هفته سی‌سخت اظهار کرد: همیشه انسان باید دنبال حق بوده و این حقانیت باید در جامعه پذیرفته باشد.

وی در این خصوص تصریح کرد: عاملی که موجب شد تا عده‌ای که خود را از یاران پیامبر می‌دانستند و بعد از رحلت ایشان به نبرد با اهل‌بیت ایشان برخیزند، جبهه‌گیری در مقابل حق بود و تمام ائمه و معصومین ما را برای اجرای حق از میان برداشتند.

امام جمعه سی‌سخت افزود: اگر در جامعه‌ای حق و حقانیت جایگاهی نداشته باشد برخی از انسان‌های حق‌طلب همانند امام ‌علی (ع) مجبورند فریاد حق خود را در چاه صدا بزنند.

وی درباره نقش غیرت در وجود مردان و همچنین نارضایتی حضرت فاطمه (س) از بی‌غیرتی مردان زمان خود گفت: غیرت مرد در خانواده موجب می‌شود که کسی نتواند حق را از انسان بگیرد و همین غیرت مردان در خانواده است که موجب رعایت اصول و ارزش‌های دینی در خانواده‌ها می‌شود.

خطیب جمعه سی‌سخت در خطبه دوم نماز جمعه این شهر در خصوص هفته شوراها و نقش شوراها در جامعه عنوان کرد: شورا در هر جامعه‌ای نقشی اساسی داشته و امر مشورت هم در قرآن آمده و هم در زمان پیامبر مکرم اسلام نیز وجود داشته است.

وی افزود: همیشه تصمیم‌گیری به صورت گروهی و مشورت کردن نتیجه‌ای بهتر را دربر داشته و نظیر چنین مشورت و تصمیمات مطلوب را در مجلس خبرگان با انتخاب رهبری عادل و با خصوصیات معنوی بسیار بالا مشاهده می‌کنیم.

قاسم‌زاده مهم‌ترین تصمیم‌گیری شورا در شهرها را انتخاب شهرداری توانمند دانست و تصریح کرد: اگر یک شهردار برای اجرای مصوبات شورا دارای توانمندی‌های لازم باشد قطعا عملکرد شورا نیز بهتر خواهد شد.

وی در این زمینه گفت: عملکرد مطلوب شورای اسلامی شهر سی‌سخت در انتخاب شهردار جوان و توانمند کلید خورد و می‌توان آن را عاملی برای تحقق مصوبات چند سال اخیر این شورا دانست که همگی با درایت این شهردار جوان اجرایی شد.

امام جمعه سی‌سخت اظهار کرد: شهرداری که شش بار پیاپی شهردار نمونه کشور می‌شود، این همه عمران و آبادانی در شهر ایجاد کرده است و بازویی توانمند در امر خدمت به فرهنگ، برنامه‌های معنوی، ورزش و سایر خواسته‌های مردم است که قطعا باید ارزش این شهردار و عملکرد شورا را در انتخاب این شهردار تحسین کرد.

قاسم‌زاده به فرارسیدن هفته معلم نیز اشاره کرد و بیان داشت: امروزه پرورش جوانان توانمند علمی و تربیتی را مدیون معلمینی هستیم که شغل گرانبهای انبیا را بر عهده دارند.

وی افزود: در چند سال اخیر برنامه‌های خوبی برای گرامی ‌داشت روز و هفته معلم برگزار می‌شود ولی همه این برنامه‌ها در قبال ارزش والای معلمی ناچیز است.

وی با تبریک این روز بزرگ به جامعه معلمین و اساتید عنوان کرد: معلمین و اساتید ما باید در تعلیم و تربیت خود الگویی همانند شهید مطهری را برگزینند که امیدواریم با داشتن چنین معلمین دلسوزی افتخار آفرینان زیادی را تقدیم به نظام و جامعه کنیم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول