اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

بسیج سنگرگاه حمایت از تولید ملی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: بسیج مهم‌ترین سنگرگاه حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

بسیج سنگرگاه حمایت از تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، ظهر امروز در جمع تشکلات بسیج کارگری در محل دفتر امام جمعه مشهد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با بینش بالای خود، امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیدند و بسیج باید مانند همیشه در اجرای منویات مقام معظم رهبری پیش‌گام باشد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در نظام اسلامی، عمده توان اقتصادی، مبتنی بر جریان تولید است و نیروی اصلی تأثیرگذار بر جریان تولید، کارگر است که باید از تمام توان خود برای پیش‌برد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی افزود: رابطه کارگر و کارفرما، باید به صورت متقابل باشد و هدف اصلی آنها نیز باید ارتقای سطح تولید ملی باشد، زیرا تنزل یافتن میزان تولید ملی، ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ضربه‌زدن به نظام نیز جز صدمه به اسلام و قرآن، تعبیری ندارد.

علم‌الهدی با اشاره به نقش بسیج کارگری در سطح کارخانجات، تأکید کرد: بسیج مانند یک گل خودرو است و باید در تمامی کارخانجات و کارگاه‌ها، به صورت خودجوش شکل بگیرد و مدیریت کارخانه را ملزم به پذیرش خود کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیج در هر قشری، نگهبان مصالح انقلاب است و بسیج کارگری با سردمدارانی مانند شهید برونسی، وظیفه‌ای بسیار مهم‌تر را برعهده دارد و باید به خوبی منافع اسلام و انقلاب و رهبری را در محیط‌‌های کارگری تأمین کند.

وی با اشاره به سیستم اقتصادی غرب، تأکید کرد: در اقتصاد لیبرالیستی غرب، اصل اساسی افزایش میزان انباشت سرمایه است و این مهم، از هر طریقی انجام می‌شود در حالیکه این اصل را از نظر دور داشته‌اند که کارگر نیز در وهله اول، یک انسان است.

علم‌الهدی گفت: مهم‌ترین راه وصول به سود بیش‌تر در غرب، بهره‌کشی بیش‌تر از کارگر در مقابل اعطای میزان اندکی از سود جریان تولید به وی است، در حالیکه عدالت اقتصادی و اجتماعی مدنظر قرآن، این امر را به شدت نفی می‌کند و در مقابل آن اقتصاد اسلامی را قرار می‌دهد.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: باید با گسترش فرهنگ اسلامی و آموزه‌های ناب قرآن در محیط کارگری، فرهنگ منحط غربی در زمینه روابط کارگر و کارفرما را اصلاح کرد و اجازه نفوذ رسوبات آن به داخل محیط کارگری را نداد. 

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول