اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاغل ویژه دانش‌آموزان معرفی می‌شود

ورود دانش‌آموزان به رشته‌های فنی زمینه‌ساز تحقق تولید ملی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش کوثر گفت: دانش‌آموزان با ورود به رشته‌های فنی ظرفیت مهم و مستعد تحقق تولید ملی در کشور هستند.

ورود دانش‌آموزان به رشته‌های فنی زمینه‌ساز تحقق تولید ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد‌حسین حسن‌زاده صبح امروز در همایش معرفی مشاغل ویژه دانش‌آموزان شهرستان کوثر در آستانه هفته مشاغل اظهار داشت: ورود دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌‌ای و کار و دانش باید از روی علاقه محض صورت گیرد تا بدین وسیله بتوانیم زمینه‌ساز تحقق تولید ملی باشیم.

مدیر آموزش و پرورش کوثر با بیان اینکه خانواده‌ها نیز باید مشوق دانش‌آموزان برای ورود به این رشته باشند، افزود: گرایش عموم دانش‌آموزان به سمت رشته‌های نظری اقبال به رشته‌های فنی و حرفه‌ای را بسیار اندک کرده و اگر این وضعیت تا چند سال آینده تداوم یابد ما شاهد کمبود نیروی کار علمی و تخصصی خواهیم شد.

این مسئول یادآور شد: تاکید وزارت آموزش و پرورش نیز بر ورود دانش‌آموزان به رشته‌های فنی است تا از طرف دیگر بتواند ظرفیت اشتغال مورد نیاز آینده جوانان کشور را تامین و تضمین کند.

مدیر آموزش و پرورش کوثر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در این همایش 250 نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه اول متوسطه با مشاغل موجود در جامعه و متناسب با رشته های تحصیلی آشنا می‌شوند.

حسن‌زاده آشنایی دانش‌آموزان پایه اول متوسطه با رشته‌های تحصیلی و مشاغل موجود در جامعه و معرفی راه‌های شناخت استعداد و توانمندی‌های‌شان برای انتخاب رشته و شغل را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

وی تصریح کرد: معرفی رشته‌ها و مشاغل متنوع موجود در جامعه زمینه اشتغال پویای جوانان و آینده‌سازان کشور را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر آموزش و پرورش کوثر در پایان ابراز امیدواری کرد: دانش‌آموزان با انتخاب آگاهانه و صحیح رشته‌های تحصیلی و تصمیم‌گیری مناسب برای آینده، شغلی متناسب با استعدادها، توانایی‌ها، علایق و نیازهای جامعه به آینده روشنی در زمینه‌های مختلف دست یابند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول