اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران:

عزاداری سنتی با اطلاعات تاریخی و سیاسی دقیق ادامه یابد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر سیاسی و اخلاقی بودن مداحی‌های امروزی گفت: مداحان عزاداری سنتی را با علم روز و اطلاعات تاریخی مذهبی و سیاسی دقیق ادامه دهند.

عزاداری سنتی با اطلاعات تاریخی و سیاسی دقیق ادامه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی لحظاتی پیش در مجمع الذاکرین ورامین طی سخنانی با اشاره به اهمیت بحث اخلاقی و معنوی مجالس عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام خطاب به مداحان گفت: در این مجالس شما و عزاداری‌ها کسانی شرکت می‌کنند که بعضا تحت تاثیر هجوم وحشیانه تبلیغات رسانه‌ای و ماهواره‌های دشمن هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: باید با بیان هشدارها در مورد تبلیغات دشمن مردم را آگاه کنید؛ برخی افراد متاسفانه بدون داشتن سواد رسانه‌ای این وسایل تبلیغاتی دشمن را به منزل برده و خانواده خود را در معرض انحطاط اخلاقی قرار می‌دهند.

این مسئول عنوان کرد: امروز دیگر آن زمانی نیست که در هیئت‌ها فقط بگوییم حسین حسین و یک نکته اخلاقی هم نگوییم، خیر، حسین حسین تنها کافی نیست، حسین (ع) حافظ حجاب است، از حجاب بگویید، حسین (ع) شهید نماز است، حسین (ع) مظهر غیرت و جوانمردی است، اگر می‌گوییم حسین حسین باید از ویژگی‌های اخلاقی این بزرگوار هم بگوییم.

وی اظهار داشت: امروز نمی‌توان از امام حسین (ع) و ظلم ستیزی ایشان گفت اما از انقلاب اسلامی حرفی نزد، باید سیاسی بود، باید از انقلاب و فتنه‌های موجود سخن راند، باید تبیین کنیم حضرت زهرا (س) که برایش عزاداری می‌کنیم که بود و چه کرد، زمانی که زنان مدینه خدمت حضرت زهرا (س) رسیدند ایشان فرمود شما در فتنه سقوط کردید، منتظر شمشیرهای کشیده و هرج و مرج‌ها باشید، منتظر کج روی‌ها در آینده باشید.

چهره ماندگار تبلیغ استان تهران ادامه داد: دفاع از ولایت را از زهرا (س) بیاموزیم، نمی‌توان فاطمی بود و از امام زمان (عج) خود پیروی نکرد، این موارد باید در مجالس و هیئت‌ها ذکر شود، هیئت امام حسین (ع) هیئت شناخت مکتب دین و آموزه‌های دینی است، جوانی که پای منبر من و شما می‌آید باید یک چیزی یاد بگیرد، این جوان‌ها در دست ما امانت هستند، کوچک‌ترین غفلت پاسخگویی فردای قیامت را در پی دارد، بدانید در مورد این تریبون و این جوان‌ها سئوال می‌شویم.

وی با هشدار در مورد برخی انحرافات مداحی گفت: عزاداری سنتی را ادامه دهید اما با علم روز و اطلاعات تاریخی مذهبی و سیاسی دقیق، با بیان اخلاقیات و معنویات؛ مبادا به دنبال سبک‌های فلان خواننده و فلان مطرب بروید و بخواهید آن سبک‌ها را در مجالس عزا شبیه سازی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی یکی دیگر از آسیب‌های موجود در عزاداری‌ها را تفرق آنها دانست و افزود: عاشورا روز مانور شیعه است، هیئت‌ها با یکدیگر شروع به عزاداری کنند تا آنهایی که شبانه روز میلیاردها دلار خرج انحراف بچه شیعه‌ها می‌کنند، ببینند چطور عظمت شیعه لرزه بر اندام آنها انداخته است، ببینند دل و فطرت جوان‌های ما با حضرت زهرا (س) است.

این استاد دانشگاه در پایان از ارائه طرح و پیشنهاد برای جلوگیری از تفرق در هیئت خبر داد و تاکید کرد: باید نشست و تحلیل کرد، حرف‌ها و نظریات را شنید و به نتیجه‌ای واحد رسید تا تفرق در هیئت‌ها از بین برود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول