اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

حجاب منافاتی با فعالیت‏های اجتماعی و سیاسی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بسطام گفت: حجاب هیچ منافاتی با حضور در اجتماع و فعالیت‏های اجتماعی و سیاسی بانوان ندارد.

حجاب منافاتی با فعالیت‏های اجتماعی و سیاسی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام محمد معصومی صبح امروز در جمع سوگواران و کارمندان اداره منابع طبیعی شاهرود به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) در نمازخانه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود اظهار کرد: زنان جامعه باید بدانند اگر می‏خواهند پیرو و دوستدار فاطمه(س) ‌باشند، باید از نظر حجاب و عفاف در تمام عرصه‏های زندگی مانند حضرت زهرا(س) باشند، چرا که بدون حجاب ارزش‏ها بی‏رنگ می‏شود.

وی افزود: فاطمه(س) یک انسان کامل در پیش‌گاه خداوند بود و گفتار و رفتار او می‏تواند برای تمام مردان و زنان با ایمان بهترین الگو باشد.

امام جمعه بسطام تصریح کرد: اگر تمام اعمال و رفتار فاطمه(س) را در ابعاد مختلف فردی، ‌اجتماعی،‌ عبادی و سیاسی سرمشق خود قرار دهیم، می‏شود گفت که از فاطمه‌زهرا(س) الگوپذیری شده است.

معصومی تأکید کرد: داشتن حجاب هیچ منافاتی با حضور در اجتماع و فعالیت‏های اجتماعی و سیاسی ندارد و زنان جامعه اگر می‏خواهند در آخرت روسفید باشند، باید حجاب و عفاف داشته باشند و بدانند در آخرت هیچ توجیهی پذیرفته نیست.

امام جمعه بسطام اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است.

معصومی ادامه داد: این عقیده برگرفته از مضامین احادیث نبوی است، این دست از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت بوده، اما دارای مضمونی واحد هستند.

وی افزود: در یکی از این گفتارها که مورد اتفاق مسلمانان اعم از شیعه و سنی است، رسول اکرم(ص) می‌فرمایند که "فاطمه سرور زنان جهان است".

امام جمعه بسطام اضافه کرد: اگر چه بنا بر نصّ صریح آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهان معرفی شده و نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی بوده و از زنان برتر جهان معرفی شده، اما او برگزیده زنان عصر خویش بوده است.

معصومی افزود: علوّ مقام حضرت زهرا(س) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نیست و در همه اعصار جریان دارد.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه(س) را سرور زنان نخستین و آخرین ذکر می‌کند، اما نکته‌ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می‌شود و آن، این است که اگر فاطمه(س) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از ایشان نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و همه لحظات حیات آن حضرت، از ارزش فوق‌العاده برخوردار است، چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالی‌ترین رتبه‌های روحانی نائل شود.

امام جمعه بسطام اضافه کرد: از سوی دیگر با مراجعه به قرآن ‌کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل شده است که از آن جمله می‌توان به آیه تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی‌القربی و … اشاره کرد که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است.

معصومی با بیان اینکه حضور خیل فراوان جوانان و مردم در مراسم ایام فاطمیه هر ساله بسیار پرشور و زیاد است، خاطرنشان کرد: عشق، ارادت و علاقه مردم ولایت‌مدار کشور ما به این بانوی گرامی بسیار زیاد و فراتر از حدی است که بتوان در عالم دنیا برای آن اندازه‌ای فرض کرد.

وی عنوان کرد: لزوم انتشار سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه و بیان فضائل معصومین به تدریج سبب شکوفایی معنوی جوانان و نزدیکی آنان به مقام‌های رفیع‌تر می‌شود.

امام جمعه بسطام افزود: وجود مقدس حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از درخشان‌ترین چهره‌های والای انسانی و نمونه کامل خلقت پروردگار است و پیروی و الگوگیری از چنین شخصیتی قطعاً سعادت دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

معصومی بیان کرد: در تاریخ اسلام همواره نقش زنان در جامعه مطرح شده و نشان‌دهنده ضرورت حضور زنان در عرصه‌های دفاع از اسلام و انقلاب است.

امام جمعه بسطام ادامه داد: هنوز هیچ‌ کس به طور کامل نتوانسته پی به عظمت و وقار ائمه اطهار به ویژه حضرت زهرا(س) ببرد، زیرا عقل ما تنها محدود به امور مادی است و جنبه‌های الهی را درک نمی‌کند.

وی با بیان روایات و احادیثی از حضرت زهرا(س)، حفظ حجاب بانوان و دوری از بی‌عفتی در جامعه را امری مهم دانست.

معصومی تصریح کرد: تمام مردم می‌دانند که نقش فرهنگ ناب و ارزشمند اسلامی برای تحقق خواسته‌های آرمانی امری اساسی است و به همین منظور باید همواره در راستای ایجاد این فرهنگ ارزشمند در جامعه تلاش کرد.

امام جمعه شاهرود و جمعی از مسئولان دستگاه‏های اجرایی شاهرود در این مراسم حضور داشتند.

در پایان مراسم، ذکر مصیبت حضرت فاطمه‌زهرا(س) با مداحی مداح اهل‌بیت(ع) در نمازخانه منابع طبیعی شهرستان شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول