اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع):

سپاه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و عمرانی موفق عمل کرده است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به دستاوردهای سپاه در عرصه دفاع از کشور گفت: علاوه بر این مسئولیت، سپاه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و عمرانی نیز موفق عمل کرده است.

سپاه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و عمرانی موفق عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی مهدوی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران در سال 58 به دستور امام خمینی(ره) اظهار داشت: این نهاد مقدس توانست در نخستین روزهای تولد خود با مهر تائید امام خمینی(ره) در زمینه دفاع از کیان انقلاب اسلامی گام‌های بلندی بردارد.

وی ادامه داد: شخصیت‌های بزرگی مانند مقام معظم رهبری و شهید بهشتی در شکل‌گیری این نهاد مقدس نقش تعیین‌کننده داشتند و امام خمینی(ره) از همان روزهای نخست یک ماموریت مهم در قالب قانون اساسی برای این مجموعه تعریف کردند که پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بود که در اصل 150 قانون اساسی آمده است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان آغاز شکل‌گیری با توطئه‌های گوناگونی روبه‌رو بود و گروه‌هایی که دشمن برای ضربه زدن به این انقلاب به وجود آورده بود، از همان ابتدا شروع به دشمنی با این نهاد انقلابی کردند.

وی گفت: از همان ابتدا مردم نیز در مقابل این گروهک‌ها قرار گرفتند و به کمک سپاه رفتند که سبب پیروزی ملت در برابر دشمنان شد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک نهضت پیچیده است و با عقل مادی نمی‌توان آن را سنجید، ابراز  داشت: دشمنان پس از اینکه به نقشی که سپاه در پاسداری از ارزش‌ها می‌تواند داشته باشد پی بردند، سپاه را مورد سخت‌ترین هجمه‌ها قرار دادند.

وی افزود: دشمن در ادامه مخاصمه‌جویی با ملت ایران با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های مادی خود جنگ هشت ساله را به این ملت تحمیل کرد که در این دوران نیز سپاه پاسداران نقش بی‌بدیلی در مقابله با تهدیدات داشت.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) اظهار کرد: دشمنان ما تصورشان این بود که جنگ می‌تواند این انقلاب را نابود کند اما جنگ بستری برای کادرسازی انقلاب اسلامی شد و زمینه‌های صدور درس ایستادگی در برابر دنیای استکبار به سراسر جهان اسلام در این دوران هشت ساله به وجود آمد.

وی گفت: دشمنان در دوره‌ای به این نتیجه رسیدند که جنگ را متوقف کنند و برای به دست آوردن پیروزی در برابر این ملت، پایه‌های دینی که موجب موفقیت‌های مکرر آنان شده بود را متزلزل کنند.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: در زمینه‌های فرهنگی سپاه دوشادوش مردم توانست گام‌های مثبتی بردارد و در فتنه‌های سیاسی و اجتماعی نیز توانست با تشخیص صحیح مسائل، از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها دفاع کند.

وی اضافه کرد: سپاه مجموعه‌ای از فرزندان انقلابی این ملت است که همواره همگام با مردم بصیر و ولایت‌مدار ایران اسلامی حرکت کرده و در راه صیانت از ارزش‌ها استوار بوده است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) افزود: ماموریت اصلی سپاه در واقع دفاع از خط اصلی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است که ضامن عزت و اقتدار مردم خواهد بود.

وی ابراز داشت: سپاه در این زمینه نیز برای پاسداری از انقلاب اسلامی وارد صحنه شد و در مقابل تهاجم و شبیخون همه‌جانبه دشمن ‌ایستاد.

مهدوی‌نژاد یادآور شد: یکی دیگر از عرصه‌های تهاجم دشمن، مسائل اقتصادی بود که با توجه به تحریم‌های دشمن و خرابی‌های ناشی از جنگ هشت ساله می‌توانست در امور کشور اختلال ایجاد کند اما سپاه در این عرصه نیز موفق ظاهر شد و توانست بارهای سنگینی را در زمینه طرح‌های عمرانی و سازندگی به دوش بکشد.

وی اضافه کرد: سپاه علی بن ابیطالب(ع) نیز یکی از مجموعه‌های کارآمد و موفق در سپاه پاسداران است که نام شهدای بزرگی مانند شهید زین‌الدین بر تارک این سپاه می‌درخشد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: امروز نیز سپاه علی بن ابیطالب(ع) کارنامه زرینی در دفاع و انجام ماموریت‌های خود دارد و در عرصه‌هایی مانند دفاع از مرزهای غرب کشور خوش درخشیده است.

وی با اشاره به انجام ماموریت‌های سپاه پاسداران با کمک بسیج خاطرنشان کرد: بسیج نهادی است که در عرصه‌های مختلف به کمک سپاه آمده و این نشانه مردمی بودن و فراگیر بودن این نهاد انقلابی است.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول