اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس برنامه‎های تلویزیون:

تبلیغات نبرد سیاسی را به نبرد فکری کشانده است

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و کارشناس تلویزیون و سینما گفت: پس از حرکت نبرد فیزیکی به سمت نبرد فکری و مهم شدن دیپلماسی، تبلیغات نیز اهمیت بیشتری پیدا کرد، به همین دلیل برخی اندیشمندان با تکیه بر افکار عمومی تبلیغات را مدیریت نگرش‌های جمعی از طریق دست‌کاری نهاده‌ها می‌دانند.

تبلیغات نبرد سیاسی را به نبرد فکری کشانده است

میترا میررضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: گروهی که عهده‌دار سمت کارگزاران تبلیغ هستند، قصد دارند با استفاده از مدرن‌ترین ابزار و وسایل و روش‌ها و با کم‌ترین هزینه اقتصادی، اجتماعی، ‌زمانی بیشترین اثر را روی مخاطبان یا جامعه هدف خود داشته باشند و آنها را متقاعد کنند که به خواسته کارگزاران تبلیغ جامه عمل بپوشانند و رفتاری را که مورد انتشار مبلّغ است، داشته باشند.

وی افزود: در واقع کارگزاران تبلیغ قصد دارند با مدرن‌ترین شیوه‌ها و ابزار مردم را وادار کنند تا در ارزش‌ها، باورها، شیوه زندگی،‌ نوع نگرش و مصرف و تصمیم‌گیری خود تجدید نظر کنند و یک وادارسازی عامدانه و عاقلانه صورت دهند.

پژوهشگر و کارشناس تلویزیون و سینما در ادامه بیان داشت: تبلیغات سه هدف را دنبال می‌کند، که شکل‌دهی به برداشت‌های مخاطبان، دست‌کاری در ادراکات مخاطبان و هدایت مخاطبان برای داشتن رفتارهای خاص از جمله اهداف این صنعت است.

وی گفت: پس از جنگ جهانی دوم تبلیغات زیرپوستی جای خود را به تبلیغات آشکار داد و تبلیغات ارزش و اهمیت ویژه‌ای یافت، به نوعی که از آن زمان تاکنون بزرگ‌ترین جنگی که پیش ‌رو داریم جنگ برای تسخیر اذهان انسان‌ها است.

میررضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر جنگ در دنیا تنها برای تسخیر مرزها نیست، بلکه جنگ برای تسخیر مغزها را نیز شامل می‌شود، ادامه داد: منبع تبلیغ یا پیام‌رسان هر چقدر  قابل اعتماد باشد، احتمال اثرگذاری تبلیغ بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم به صورت روزافزون بر اهمیت تبلیغات افزوده شد و تبلیغات و شیوه‌های تبلیغاتی جایگزین ارزش‌ها شدند و سربازان تبلیغ به میدان آمدند.

پژوهشگر و کارشناس برنامه‎های تلویزیون و سینما، گفت: حرکت از نبرد فیزیکی به سمت نبرد فکری و مهم شدن دیپلماسی و اهمیت یافتن افکار عمومی، تبلیغات نیز اهمیت بیشتری پیدا کرد، به همین علت برخی اندیشمندان با تکیه بر افکار عمومی تبلیغات را مدیریت نگرش‌های جمعی از طریق دستکاری نهادها می‌داند.

وی تأکید کرد: تبلیغات اهداف متعدد و متنوعی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آنها تسلیم‌سازی مخاطب، قابل فهم کردن محتوای ارائه شده، همکاری و وادار کردن مخاطب به همکاری است.

میررضایی در ادامه با بیان اینکه، تبلیغات تلاشی هدفمند برای جلب مشتری و فروش یا خرید یا آراسته کردن خدمات است، تصریح کرد: ارائه محصول از طریق تبلیغات یک ضرورت اجتماعی است و دنیای پر از رقابت‌ امروز در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی فعالان این حوزه‌ها را از تبلیغات ناگزیر کرده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول