اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گچساران:

سیاسی‌کاری به عرصه هنری کهگیلویه و بویراحمد ضربه می‌زند‌

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گچساران و فعال فرهنگی سیاسی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه سیاست و هنر در این استان در هم آمیخته‌اند و اکنون عرصه هنر و سیاست را از هم تشخیص نمی‌دهیم.

سیاسی‌کاری به عرصه هنری کهگیلویه و بویراحمد ضربه می‌زند‌

 کوکب حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: حمایت از هنر و هنرمندان تنها در یکی دو برنامه هنری و تجلیل از هنرمندان خلاصه نمی‌شود.

وی گفت: من به عنوان کسی که شعر می‌سرایم خواهم توانست با سرودن شعری برای سنگ قبرم مخارج خودم را تامین کنم و هیچگاه به کسی وابسته نباشم.

این فعال فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هنرمند واقعی هیچگاه هنر خود را نمی‌فروشد و به همین دلیل در اوج تنگدستی نیز دست خود را جلوی کسی دراز نمی‌کند.

حاتمی افزود: به همین دلیل نباید از حجب و حیای هنرمندان سوء استفاده کنیم و مشکلات آن‌ها را به همین دلیل برطرف نکنیم.

عضو شورای اسلامی شهر گچساران با انتقاد از این ‌که بهترین و متعهدترین هنرمندان این استان بنا به دلایلی که سیاست بیش از همه در آن دخیل است به کنج عزلت رانده شده‌اند، تصریح کرد: چرا باید هنرمندان ارزشی و متعهد ما به جای حضور در میدان هنر در سایر دستگاه‌ها کاری غیر از حرفه خود انجام داده و جوانان ما از هنر آن‌ها بی‌بهره شوند.

حاتمی تاکید کرد: منظور من شخص خاصی نیست ولی هنگامی که می‌بینم چهارمحالی‌ها و خوزستانی‌ها و کردستانی‌ها شیفته هنر هنرمندان این دیار می‌شوند و ما به بدترین شکل موجود با آن‌ها برخورد می‌کنیم، روحیه خود را از دست می‌دهیم.

این مبارز پیش از انقلاب و فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست نباید وارد عرصه هنر شود چرا که قداست هنر بیش از این‌ها بوده و برای موفقیت در این عرصه نباید با مطالبات سیاسی از هنر باج‌خواهی کرد.

وی به عملکرد برخی از کسانی که در میادین مختلف خود را هنرمند معرفی می‌کنند نیز اشاره‌ای کرد و گفت: بهترین نوازنده یکی از استان‌های شمالی که آوازه سازش فراتر از مرزهای این آب و خاک بوده حاضر است بدون هیچ‌گونه چشمداشتی هنر خود را برای مردم استان ما به معرض نمایش بگذارد ولی متاسفانه در استان خودمان برخی افراد که الفبای موسیقی را هم نمی‌دانند برای یک اجرا 1.5 میلیون تومان طلب می‌کنند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول