اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

برخی کانون‌های فرهنگی در گذشته ملعبه جریان‌های سیاسی بودند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: قبل از دولت نهم و دهم برخی از کانون‌های فرهنگی ملعبه دست جریان‌های سیاسی بودند.

برخی کانون‌های فرهنگی در گذشته ملعبه جریان‌های سیاسی بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه صیانت از عفاف و حجاب و حقوق شهروندی اظهار کرد: در حال حاضر فرصت برای انجام کارهای فرهنگی در کشور و به تبع آن در استان زنجان ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از دو دهه است که هدف کارشکنی‌های دشمن مشخص شده و دشمنان با استفاده از ظرفیت‌ها در زمینه فرهنگی بر علیه کشور کارشکنی می‌کنند.

استاندار زنجان تاکید کرد: در حال حاضر بحث مسائل فرهنگی به موازات مسائل اقتصادی مورد توجه دشمنان بوده و در این زمینه کارشکنی‌های بسیاری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت حوزه‌های مختلف در زمینه فرهنگی اضافه کرد: محکم و استوار بودن بنیان‌های فکری و اعتقادی در جامعه مانع از نفوذ دشمن شده و فتنه‌های دشمنان را در این بخش ناکام می‌کند.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه هجمه‌های فرهنگی دشمنان موجب آزردگی مردم می‌شود، افزود: مردم ایران هیچگاه نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت نبوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تقویت بنیان‌های فرهنگی وظیفه همگان است، افزود: اگر جامعه نسبت به مسائل فرهنگی بی‌تفاوت باشد، این امر موجب گستاخی بیشتر دشمنان می‌شود.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به برخی از شرایط حاکم در زمان دولت اصلاحات گفت: قبل از روی کار آمدن دولت نهم و دهم می‌گفتند، بروید مساجد مال شماست ما کاری به مسجد ندارم.

وی با بیان در حال حاضر ظرفیت‌های مناسبی در زمینه فرهنگی در کشور ایجاد شده است، اضافه کرد: وضعیتی که در کشور ایجاد شده یک ساختار تثبیت شده برای مسائل دینی و فرهنگی است.

رئوفی‌ نژاد با اشاره به اینکه در انجام کارهای فرهنگی پایه و اساس کار اهمیت بیشتری دارد، افزود: نباید فرصت انجام کار در زمانی که شرایط فراهم شده است، از بین رود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت کانون‌ها در زمینه انجام کارهای فرهنگی افزود: قبلا برخی از کانون‌هایی که تاسیس می‌شدند به جای فعالیت فرهنگی ملعبه دست جریان‌های سیاسی می‌شدند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در گذشته برخی از کانون‌های فرهنگی پول دولت را گرفته و کار سیاسی انجام می‌دادند، تصریح کرد: در فضای دولت نهم و دهم از این گونه فعالیت‌ها خبری نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه افزود: ترویج این فرهنگ نباید محدود به ادارات شود، چون همه شهروندان که در ادارات نیستند.

رئوفی‌نژاد اذعان داشت: بخشی از جامعه را کارمندان دولت تشکیل می‌دهند که هر ارگان می‌تواند به فراخور شرایط و زمانی که دارد، اقدام به انجام فعالیت‌های فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف کند.

وی همچنین با اشاره به امنیت حاکم در استان زنجان افزود: در حال حاضر با شرایطی که وجود دارد، می‌توان بسیاری از کارهای فرهنگی را در استان زنجان انجام داد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول