اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی:

اعتیاد حربه سیاسی دشمنان کشور است

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی گفت: موضوع موادمخدر فقط یک معضل اجتماعی نیست بلکه حربه سیاسی دشمنان کشور است.

اعتیاد حربه سیاسی دشمنان کشور است

عبدالعلی دربان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اعتیاد، حربه سیاسی دشمنان کشور است که به قصد محروم کردن جامعه از استعداد و توانمندی قشر جوان جامعه به کار برده می‌شود و وظیفه همه اقشار جامعه است که با حربه دشمن در جنگ نرم مقابله کنند.

وی افزود: مافیای موادمخدر و جنگ نرم در هزاره سوم فعالیت‌های خود را روز به روز وسیع‌تر می‌کنند به طوری که برای مبارزه با آنها حالت تدافعی کارساز نیست بلکه مقابله شدیدتر و تهاجمی با آنها ضروری به نظر می‌رسد.

دربان دانشگاه‌ها را موثرترین نهاد سازمان‌یافته برای تولید علم در ارتباط با اعتیاد و پیشگیری از آن دانست و گفت: دانشگاه‌های سراسر کشور با تولید علم سازمان‌ یافته در زمینه اعتیاد سبب می‌شوند تا جامعه از آزمایش و خطا و افتادن به دام اعتیاد نجات یابد و این امر نیازمند استراتژی تلفیقی، سرعت عمل و ... با اهداف کوچک و سهل‌الوصول است.

وی اضافه کرد: هدایت جوانان به سمت مصرف مواد مخدر و قاچاق اینگونه مواد از توطئه‌های پیچیده دشمن است که به طور حتم با رویکرد آموزش همگانی و بیان تهدیدات و آسیب‌های این حوزه در جوامع هدف، این ترفند دشمن خنثی می‌شود.

این کارشناس با ذکر اینکه خانواده یکی از مهمترین نهادهای اثرگذار در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری اجتماعی است، اظهار کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه خانواده‎ها، مدارس، ادارات و اقشار مختلف جامعه زمینه کاهش آسیب‌پذیری این معضل خانمان‌سوز فراهم شده و به نشاط اجتماعی، روحی و روانی افراد جامعه کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه متولیان پیشگیری از اعتیاد باید سرعت و میزان اقدامات خود را نسبت به کاهش آمار اعتیاد افزایش دهند، افزود: در این راستا ضروری است تا اکثر خانواده‌ها در سطح جامعه تحت آموزش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گیرند و اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون باران در جامعه فرو ریزد.

این کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در ادامه با بیان اینکه باید در جامعه اعتیاد به صفر برسد، تصریح کرد: باید میزان سرمایه‌گذاری دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه بیشتر شود و صرفا با نگاه اقتصادی و تجاری به این امر پرداخته نشود زیرا سرمایه‌گذاری در زمینه فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در طولانی مدت پاسخ‌گو است و برخلاف تصور مردم عادی زودبازده نیست.

دربان اتخاذ استراتژی تنها به جای مسئله تدافعی را از طریق تبدیل مسئله اعتیاد از بعد اجتماعی به بعد فردی را ضروری دانست و گفت: این عامل به منظور مسئولیت‌پذیری و ایفای نقش اجتماعی افراد در جامعه موثر است.

کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی در سال 90، 27 هزار حلقه لوح فشرده، 5 هزار بنر، 27 هزار برگ پوستر و 90 هزار برگ بروشور در راستای برنامه فرهنگی مبارزه با مواد مخدر در میان خانواده‌ها توزیع شد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول