اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

لازمه تحرک سیاسی رشد و بلوغ سیاسی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: لازمه تحرک سیاسی رشد و بلوغ سیاسی است و دانشگاه در این حوزه می‌تواند الهام‌بخش سایر بخش‌ها باشد.

لازمه تحرک سیاسی رشد و بلوغ سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی عصر شنبه در جلسه کمیسیون دانشجویی که با حضور روسای دانشگاه‌های استان برگزار شد، اظهار داشت: تحرک سیاسی یکی از برنامه‌های کلان معاونت سیاسی در سال 91 است.

وی افزود: برای بررسی کارنامه مجموعه‌های مختلف دولت باید تغییر در زندگی مردم را ملاحظه کرد و با بسنده کردن به ارائه آمارها بدون اینکه تغییری در زندگی اجتماعی مردم دیده شود، نمی‌توان ادعا کرد امور جامعه رو به رشد است.

فتح‌الهی با اعلام اینکه مدیریت عالی استان در حوزه فرهنگی به دنبال حرکت نهضت‌گونه است، ادامه داد: همانگونه که در بخش عمرانی رویکرد استان باکیفیت و سرعت است و در بخش اقتصادی و جلب سرمایه‌گذار اعم از سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید محقق شود، در حوزه فرهنگ نیز باید جهادگونه وارد شویم همانگونه که در دو سال اخیر نیز در معاونت سیاسی سعی شده شعار نهضت فرهنگی عملیاتی شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار همچنین با تاکید بر اینکه استانداری حامی اصلی برنامه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی است، افزود: برنامه‌های مثبت فراوانی در مراکز آموزشی و فرهنگی استان پیگیری و اجرا می‌شود و ما در این حوزه کارکرد بسیار خوبی را شاهد هستیم به عنوان نمونه برگزاری المپیاد دانشجویی کشور در تیر سال 91 به میزبانی دانشگاه ارومیه، همت بلند مسئولان اجرایی استان را نشان می‌دهد و اجرای دقیق آن هماهنگی بین نهادها را نیز در سطح وسیعی می‌طلبد.

وی رشد سرمایه‌گذاری و افزایش قابل توجه فعالیت‌های اقتصادی آذربایجان‌غربی را در سایه امنیت واقعی موجود در استان برشمرد و تاکید کرد: مسئولان باید همت کنند تا در سال 91 برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی به بهترین نحو به اتمام برسد و همه شاهد شکوفایی استان باشیم.

فتح‌الهی نقش دانشگاه را در صحنه‌های اجتماعی بسیار موثر عنوان و خاطرنشان کرد: جامعه در حوزه‌های مختلف از دانشگاه الهام می‌گیرد و توفیق در برنامه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هم با حضور دانشگاه در همه صحنه‌ها محقق می‌شود چراکه فرهنگ عمومی جامعه تحت‌تاثیر دانشگاه است و نباید دوری مکان دانشگاه ارومیه از شهر موجب ارتباط ناقص آن با متن جامعه شود.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه اظهار کرد: برگزاری موفق انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیش از 70 درصد مشارکت مردم که بالاترین میزان مشارکت مردم آذربایجان‌غربی از اول انقلاب تاکنون است شاخص‌ترین فعالیت معاونت سیاسی در سال 90 است.

به گفته این مسئول در این انتخابات جریان‌های سیاسی رای نیاوردند و مردم بر اساس علایق شخصی به کاندیداها رای دادند البته این هم نوعی از دموکراسی است که بدون مشارکت احزاب و صرفا با حضور مردم رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: مردم ایران اسلامی با توجه به تهدیدات خارجی احساس ضرورت کردند و با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی وارد صحنه سیاسی انتخابات شدند این اتفاق بستر بسیار مناسب و خوبی است و دانشگاه هم در این میان مسئولیت سنگینی دارد، دانشگاه در ترسیم خطوط اصلی و تفکر سیاسی نقش تاثیرگذاری دارد و باید وارد صحنه شود.

رئیس ستاد انتخابات استان با اعلام اینکه در خرداد 92 سه انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان برگزار می‌شود، بیان کرد: دانشگاه در متن جامعه به عنوان پیشقراول فرهنگی باید تحرک سیاسی را ایجاد کند.

فتح‌الهی بحث تحرک سیاسی را یکی از برنامه‌های کلان معاونت سیاسی اجتماعی استانداری در سال 91 عنوان کرد و ادامه داد: لازمه تحرک سیاسی رشد و بلوغ سیاسی است و دانشگاه می‌تواند الهام‌بخش سایر بخش‌ها باشد.

وی همچنین به موضوع کمیسیون دانشجویی با عنوان خوابگاه‌های خودگردان اشاره کرد و ادامه داد: سازماندهی خوابگاه‌های خودگردان و ایجاد اتحادیه صنف دارندگان خوابگاه‌ها باید در کمیسیون دانشجویی جزو اولویت‌های کاری سال 91 باشد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول