اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

تکریم معلم ورای تعارفات ارزشی قرآنی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: تکریم جایگاه والا و مقام شامخ معلم ورای تعارفات معمول، ارزشی واقعی و مبتنی بر درس‏های قرآن کریم است.

تکریم معلم ورای تعارفات ارزشی قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‏شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد اظهار داشت: جایگاه معلمان در سازندگی انسان‏ها فراموش‏نشدنی است.

وی ادامه داد: از این‌رو گرامیداشت روز معلم، عزیز داشتن همه ارکان سازنده شاکله تعالی‏بخش جامعه قلمداد شده و این منزلت در جهان امروز بسیار حساس شمرده می‏شود.

علاءالدینی آموزش و پرورش را منبع حیات‏بخش جامعه اسلامی خواند و افزود: خوشبختانه به برکت وجود نظام مقدس اسلامی، نهاد آموزش و پرورش به منبع حیات‏بخش جامعه اسلامی مبدل شده است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: به حول و قوه الهی، خروجی امروز این دستگاه ولایت‏مدار برخاسته از بطن انقلاب و انسان‏های شریفی است که اغلب آنها به الگوی دیگر جهانیان تبدیل شده‏اند.

به گفته وی سه عامل تعیین‌کننده سواد، دلسوزی و سلیقه ابزارهایی در دست معلمان هستند تا با سود جستن از آنها عنصری به نام دانش‏آموز به رشد و تعالی همه‏جانبه سوق داده ‏شود.

علاءالدینی ادامه داد: دلیل تاکید علما و فضلای دینی بر ضرورت رشد دوجانبه علم و اخلاق در اقشار جوان و نوجوان جامعه، تاکیدات ویژه قرآن کریم بر این نکته پراهمیت است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: اگر دستگاه ارائه‏دهنده آموزه‏های علمی، انسان‏هایی بدون خودساختگی معنوی و برخوردار از شاخصه یک‏بعدی دانش‏ را راهی عرصه‏های اجرایی و سازندگی سازد، آنگاه شاهد بروز و ظهور همان مثل قدیمی "تیغ به دست زنگی مست دادن" خواهیم بود.

وی افزود: نمونه چنین سبک و سیاق غلط از علم‏آموزی را می‏توان در سیستم‏های آموزشی کشورهای غربی به خوبی مشاهده کرد که از انرژی هسته‏ای در عوض استفاده در مسیرهای توسعه انسانی در راه تولید تسلیحات اتمی استفاده می‏شود.

علاءالدینی با اشاره به دیگر دلایل اهمیت جایگاه معلمان در نهاد آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مقام شامخ معلم از منظرگاه‏های دیگری نیز قابل بحث و بررسی است.

امام جمعه دماوند معلمان را گردانندگان کارگاه‏های عظیم 12 ساله‏ای خواند که کیفیت خروجی این مراکز کارگاهی بی‏بدیل به هنر و فعالیت آنها بستگی دارد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه‏های بزرگ تحت سرپرستی معلمان، عناصری به نام دانش‏آموز در توده‏های جمعیتی عظیم و میلیونی و در طلایی‏ترین دوران زندگی خود تحت تعلیم قرار می‏گیرند.

علاءالدینی با اشاره به تاثیرات غیرمستقیم معلمان بر جامعه خاطر نشان کرد: معلمان علاوه بر تاثیر مستقیم بر دانش‏آموزان می‏توانند به طور غیرمستقیم بر نهاد خانواده و در جایگاهی برتر بر جامعه نیز موثر باشند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول