اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

معلمان امانت‌داران جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: معلمان امانت‌داران جامعه هستند.

معلمان امانت‌داران جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حجت‌الاسلام خداداد رضایی یکشنبه‌ شب در نشست با مسئولان ستاد گرامیداشت هفته معلم در آبپخش اظهار داشت: روز معلم یادآور خاطره و ارزش‌های استاد والامقام شهید مرتضی مطهری است و مسئولان مربوطه باید از تمام توان برای بزرگداشت این روز بهره ببرند.

امام جمعه آبپخش خاطر نشان کرد: معلمی یکی از وظایف و رسالت‌‌های مهم انبیاء الهی است و امروزه افرادی که این مسئولیت را بر عهده دارند باید به خود افتخار کنند و به سپردن این مسئولیت به ایشان بر خود ببالند.

رضایی وظیفه معلمان را یکی از خطیر و سنگین توصیف کرد و ابراز داشت: امروز معلمان وظیفه انسان‌سازی و رشد و کمال انسان‌ها را بر عهده دارند.

وی در همین ارتباط ادامه داد: معلمان و دبیران باید کودکان و نوجوانانی که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند را برای حضور فعال و موثر در جامعه اسلامی و خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده کنند.

امام جمعه آبپخش از علم به عنوان کمال انسان یاد کرد و گفت: علم رشد و کمال انسان است و هیچ وقت نمی‌توان آدمی را در رشد و کمال نامحدود ساخت و انسان‌ها باید همواره به دنبال علم‌آموزی و پیشرفت باشند.

رضایی تصریح کرد: برای پیمودن پله‌های رشد و کمال باید کسی دست انسان را بگیرد و او را یاری کند تا دچار خطا و اشتباه نشود و بدون شک بدون راهنمایی انسان در این مسیر دچار خطا و اشتباه خواهد شد.

وی یادآور شد: معلمان گرانقدر امروز در جامعه انسانی این وظایف که از رسالت‌های مهم انبیاست را بر عهده دارند و باید انسان را در مسیر پرتلاطم زندگی به سوی پیشرفت و تعالی راهنمایی کنند.

امام جمعه آبپخش در ارتباط با ارزش و جایگاه مقام معلم در جامعه تاکید کرد: ارزش و منزلت شغل معلمی بسیار بالاست و افرادی که این شغل را همانند سایر مشاغل می‌پندارند، توجهی به جایگاه علم ندارند.

رضایی معلمان را امانتداران جامعه دانست و بیان داشت: در شغل مقدس معلمی افراد امانتداران جامعه هستند و آینده‌سازان جامعه امانت‌هایی هستند که آنها در دست دارند، امانت‌هایی که با سایر امانات بسیار متفاوت هستند و صاحبان ایشان خواستار رشد و ترقی امانت خود هستند.

این مسئول متذکر شد: بالاترین توشه‌ای که معلمان می‌توانند برای خود ذخیره کنند رضایت الهی است و اگر با اخلاص پا در این عرصه بگذاریم بدون شک رضایت الهی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول