اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم

24 معلم نمونه از خراسان‌رضوی کشوری شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از راه یافتن 24 معلم نمونه از استان به مقام معلم نمونه کشوری خبر داد.

24 معلم نمونه از خراسان‌رضوی کشوری شدند

به گزارش خبر گزاری فارس محمدتقی فخریان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اگر بخواهیم به اهداف سند نزدیک شویم باید آدم‌هایی از جنس تحول‌آفرین در این مجموعه‌ها نیز حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: بنابراین مهم‌ترین و محوری‌ترین گزینه برای اجرایی کردن طرح معلمان هستند.

وی ادامه داد: معلمان ما در هر کجای این استان چه در دورترین مناطق و چه در مشهد مقدس اگر باور نداشته باشد که این سند، سند تحول آموزش و پروش است و به قول استاندار خراسان‌رضوی سند تحول جامعه است به آن نتایجی که در نظر داریم نمی‌رسیم.

فخریان بابیان اینکه در نتیجه رویکرد تمامی برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم رویکرد به سند تحول است، تأکید کرد:  باید در نظر داشته باشم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اندیشه‌های شهید مطهری چه جایگاهی می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه زادگاه استاد مطهری در استان خراسان‌رضوی و شهرستان فریمان است، افزود: در شهرستان فریمان نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا اندیشه‌های تابناک این شهید بزرگوار را در فضای معلمی و به ویژه در ترویج سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدنظر قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تصریح کرد: سال گذشته استان خراسان‌رضوی جزو برترین ستادهای بزرگداشت مقام معلم کشور بود و در مقام‌های اول و دوم کشور فعالیت‌های بارزی داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری 127 برنامه برای هفته بزرگداشت مقام معلم در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این برنامه‌ها نسبت به سال گذشته در حدود 26 درصد افزایش داشته است.

فخریان با اشاره به اینکه کیفیت برنامه‌ها در سال جاری مورد توجه است، ادامه داد: در برنامه راهبردی که ستاد بزرگداشت مقام معلم تصویب کرده است، قرار بر این گذاشته شد که در سال جدید آموزش و پرورش از معلمان تجلیل نکند بلکه سایر دستگاه‌ها در سایر حوزه‌های دیگر از معلم تجلیل داشته باشند.

وی به نحوه انتخاب معلمان نمونه مدرسه، منطقه، استان و کشور پرداخت و ادامه داد: در مناطق آموزشی ما یک هزار و 539 معلم به عنوان معلم نمونه شناخته شدند که از این میان 221 نفر به سطح استان و در نهایت 24 نفر از آنان به سطح کشوری راه پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها 4 معلم به سطح کشور راه یافتند، این در حالی است که در سال جاری این رقم 5 برابر افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: از تعداد 127 برنامه در نظر گرفته شده در ستاد بزرگداشت مقام معلم 30 برنامه توسط دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی و هلال‌احمر برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول