اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت نهاد خانواده

کرسی‌های آزاداندیشی برای دانشجویان اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه اراک از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای دانشجویان با محوریت نهاد خانواده خبر داد.

کرسی‌های آزاداندیشی برای دانشجویان اراک برگزار می‌شود

رضا صادقی‌سرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این کرسی‌های آزاد‌اندیشی با هدف تحکیم بنیان خانواده و با پیش‌بینی شرکت دو هزار و 500 نفر از دانشجویان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این کرسی‌ها به صورت ماهانه و به منظور کاهش آمار طلاق برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه اراک همچنین از تشکیل گروه‌های دانشجویی مرتبط با تحکیم نهاد خانواده در قالب سمن و کانون خبر داد و خاطر نشان ساخت: این گروه‌ها نیز در راستای اجرایی کردن نقش و وظایف دانشگاه اراک در زمینه کاهش طلاق تشکیل می‌شوند.

صادقی‌سرابی برگزاری همایش دانشجویی با محوریت تحکیم نهاد خانواده، برگزاری همایش علمی با محوریت تحکیم نهاد خانواده، پیگیری ایجاد مرکز مطالعات خانواده و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی برای پوشش برنامه‌های طرح را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در راستای کاهش طلاق عنوان کرد.

وی ادامه داد: تهیه بسته‌های فرهنگی با موضوع تحکیم نهاد خانواده، برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی برای دانشجویان، انجام مطالعه و پژوهش با عنوان علل طلاق در اراک، پیگیری به منظور اختصاص واحد درسی حقوق خانواده در تمامی رشته‌ها به صورت اختیاری و استفاده از سایت‌های اینترنتی برای اجرای تبلیغات مرتبط در این زمینه از دیگر وظایف دانشگاه در اجرای طرح کاهش طلاق به شمار می‌رود.

به گفته وی توانمندسازی مشاوران و روانشناسان از طریق شرکت آنان در کارگاه‌های آموزشی، ایجاد یا تقویت مراکز مشاوره، پیگیری ایجاد رشته‌های جدید مرتبط با نهاد خانواده، تشویق دانشجویان برای شرکت در دوره‌های آموزشی تحکیم خانواده، طرح موضوع مباحث مرتبط با خانواده با تاکید بر معضلات طلاق در واحد درسی جمعیت‌شناسی و تنظیم خانواده و... از دیگر برنامه‌های دانشگاه اراک است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول