اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

دانشگاه به دنبال علمی بودن کرسی‌های آزاداندیشی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه به دنبال علمی بودن بحث‌های کرسی‌های آزاداندیشی است تا کسی نتواند از آنها بهره‌برداری‌های سیاسی کند.

دانشگاه به دنبال علمی بودن کرسی‌های آزاداندیشی است
محمدعلی زلفی‌گل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در پاسخ به اظهارات فرماندار همدان مبنی بر اینکه "کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شود"، با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود، افزود: در دانشگاه بوعلی سینا تاکنون پنج تا شش مورد کرسی آزاداندیشی برگزار شده است و در تابستان در ایام طرح ضیافت نیز چند مورد برپا شد.

وی تصریح کرد:‌ "حجاب، اجبار یا انتخاب"، "ولایت فقیه" و "جدایی دین از سیاست" از عناوین کرسی‌های آزاداندیشی است که در سطح دانشگاه برگزار شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا یادآور شد:‌ کرسی‌های آزاداندیشی مشکلات خاص خود را دارد که باید به مرور جا بیفتد و الان نیز برنامه‌هایی برای کرسی‌های آزاداندیشی داریم که در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال علمی بودن بحث‌های کرسی‌ها هستیم، افزود: بحث‌هایی که در کرسی‌ها صورت می‌گیرد باید به صورت علمی و بصیرت‌افزایی در دانشجویان و جوانان باشد تا کسی نتواند از آنها بهره‌برداری‌های سیاسی کند.

زلفی‌گل با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع انتخابات در دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: در ایام انتخابات کرسی‌هایی با مضمون انتخابات برگزار می‌شود که هم‌اکنون در حال بررسی‌ آن در دانشگاه هستیم.

وی اظهار داشت: ما برای مشارکت حداکثری که خواسته مقام معظم رهبری است، در ایام انتخابات برنامه داریم که دعوت از کاندیداها نیز جزو برنامه‌های کرسی‌های آزاداندیشی ماست.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا اذعان داشت: با برنامه‌ریزی علمی بحث کرسی‌های آزاداندیشی را انتخاب کرده و با حضور دانشجویان برگزار می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه‌ها با مکان‌های دیگر تفاوت دارند، افزود: از دانشگاه انتظار می‌رود که کارهای آن به صورت علمی و بر اساس منطق باشد.

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول