اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا:

محصول کرسی‌های آزاداندیشی اندیشه‌های متعالی است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: اگر فضای گفت‌و‌گوی دیدگاه‌های مختلف را در یک موضوع به صورت چارچوب‌دار و با تأمین‌های مناسب فراهم کرد، محصول آن نظرات و اندیشه‌های متعالی خواهد بود.

محصول کرسی‌های آزاداندیشی اندیشه‌های متعالی است
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از برگزاری مستمر کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه بوعلی سینا خبر داد و افزود:‌ کرسی‌های آزاد اندیشی از سال گذشته در دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود که در بحث آزاداندیشی دانشجویان بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به موضوعاتی که در کرسی‌های آزاداندیشی بحث می‌شود، گفت: حجاب، آزادی دین، ولایت فقیه، حاکمیت دینی، رابطه با آمریکا، مقایسه انقلاب‌های عربی با انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب و چالش‌های انقلاب از موضوعاتی است که دانشجویان در خصوص آنها به گفت‌و‌گو پرداختند.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه استقبال‌های دانشجویان از کرسی‌های آزاداندیشی متفاوت است، افزود: استقبال از کرسی‌ها در طرح ضیافت خوب بود اما در طول سال تحصیلی بسته به موضوع متفاوت بوده است.
وی تصریح کرد: افرادی به‌عنوان موافق یا مخالف موضوع در کرسی‌ها ثبت‌نام می‌کردند و در کرسی‌ها به آنها وقت مصاحبه داده می‌شد که پس از گفت‌وگو با اساتید مرتبط بحث‌ها جمع بندی می‌شد.
رستمی در ادامه کرسی‌های آزاد اندیشی بحث آزادی یا آزادی اندیشه را یکی از موضوعات محوری در اسلام دانست و گفت: آزادی در اسلام یعنی پذیرش یا گسترش آن بر مبنای رها کردن بشر از قیود و بندهایی است که تفکر بشر را به اسارت در آورده است که این می‌تواند چه بندهای استکبار بیرونی و چه بندهای هوا و هوس درونی باشد.
وی خاطرنشان کرد: فضای دانشگاه فضایی است که در آن باید دانش، علم و تعقل حاکم باشد و یک فضای با نشاط فرهنگی و سیاسی نیز با حضور نخبگان در این فضا کمک می‌کند که محتوای گفت‌و‌گوها عمیق‌تر شود.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا بیان داشت: اگر فضای گفت‌و‌گوی دیدگاه‌های مختلف را در یک موضوع به صورت چارچوب‌دار و با تأمین‌های مناسب فراهم کرد، محصول این گفت‌و‌گوها نظرات و اندیشه‌های کامل‌تر و متعالی خواهد بود.
وی تأکید رهبری در کرسی‌های آزاداندیشی را بر همین مبنا دانست و گفت: رهبری معتقدند در فضای گفت‌و‌گوی آزاد است که دیدگاه حق جلوه‌گر شده و نمایش بهتری از خود خواهد داشت.
رستمی در پایان افزود: برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در ایام انتخابات هنوز برنامه‌ای تدارک دیده نشده است، اما تشکل‌های دانشجویی ممکن است برنامه‌ای داشته باشند و کاندیداها یا نماینده آنها هم ممکن است مورد گفت‌و‌گو قرار گیرند.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول