اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی وزارت علوم:

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی بیشتر ترویج شود

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نگاه اندیشه‌مدارانه در دانشگاه‌های کشور با برنامه‌هایی نظیر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی باید بیشتر ترویج داده شود.

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی بیشتر ترویج شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مصطفی دزفولی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه مازندران اظهار داشت: بصیرت‌افزایی از محور‌های محتوایی مسائل فرهنگی این وزارتخانه است.
وی حرکت به سمت اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها، اجرا و عملی‌ کردن مصوبات چندساله شورای عالی انقلاب فرهنگی را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم دانست و اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های صورت گرفته این برنامه‌ها به بهترین نحو در دانشگاه‌های کشور اجرا شود.
سرپرست دانشگاه مازندران نیز در این نشست گفت: مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی از مهم‌ترین موضوع‌های قابل توجه آموزش عالی است.
احمد احمدپور با بیان اینکه دانشگاه مازندران جزء 10 دانشگاه برتر وزارت علوم بود که تفکیک معاونت فرهنگی و دانشجویی را انجام داد، تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نقد، مناظره و نظریه‌پردازی در اولویت کاری دانشگاه مازندران است. 
احمدپور ادامه داد: دانشگاه مازندران با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه تاکنون موفق به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی از جمله برگزاری کرسی آزاداندیشی اخلاق حرفه‌ای توسط دکتر فرامرز قراملکی رئیس کرسی اخلاق و مدیر گروه اخلاق دانشگاه تهران در آبان سال جاری، کرسی آزاداندیشی با موضوع نقد و تحلیل جریان روشنفکری در تاریخ معاصر ایران در آذر شد که این نوع برنامه‌ها با قوت هر چه بیشتر در این دانشگاه ادامه دارد. 
وی همچنین از برگزاری کرسی آزاداندیشی با حضور دکتر خسروپناه در هفته اول  اسفند سال جاری خبر داد و گفت: در بهار سال 1391 دانشگاه مازندران کرسی آزاداندیشی را با حضور غلامعلی افروز برگزار می‌کند.
احمدپور به تشریح عملکرد هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: جذب حدود 60 نفر عضو هیئت علمی جدید از مرداد 1389 تاکنون صورت پذیرفته و فراخوان 160 عضو هیئت علمی نیز انجام شده است.
این مسئول در پایان از ساخت سالن همایش در دانشگاه مازندران با ظرفیت بیش از یک هزار و 700 نفر خبر داد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول