اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی:

برپایی مراسم عزای فاطمه (س) از برکات نظام است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: برپایی مراسم‌های عزاداری ایام فاطمیه (س) در سراسر کشور از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

برپایی مراسم عزای فاطمه (س) از برکات نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی عصر امروز در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در بیت نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اظهار کرد: بشریت و نسل انسان با تمام پیشرفت‌ها به عالم پس از مرگ دسترسی ندارد.

وی، خود را یک روضه‌خوان برای اهل بیت (ع) معرفی کرد و افزود: چیزی جز تمسک جستن به اهل بیت (ع) در پیشگاه خداوند کارسازتر و برطرف‌کننده مشکلات نخواهد بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به اینکه دست دانش و علم از رسیدن به آخرت کوتاه است، تصریح کرد: انسان در هر چیزی به دید تردید بنگرد مرگ را نمی‌تواند انکار کند.

وی، با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به پیروی از آموزه‌های دینی و رفتار نیک سفارش کرده است، اضافه کرد: امام حسین (ع) برای کسانی که در این دنیا اهل روضه‌خوانی هستند در آخرت کلید باغ‌های بهشت را به آنها می‌دهد.

محمدی‌گلپایگانی با اشاره به اهمیت روضه‌خوانی برای اهل بیت (ع) تصریح کرد: خداوند درهای رحمت خود را برای کسانی که برای اهل بیت (ع) روضه‌خوانی می‌کنند می‌گشاید.

وی درباره بی‌حرمتی‌های زمان صدام نسبت به مقدسات اسلام، ابراز کرد: در زمان صدام نسبت به مقدسات شیعیان به ویژه امام حسین (ع) بی‌احترامی‌های فراوانی شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: زمانی که حضرت فاطمه (س) به نماز می‌ایستاد خداوند به فرشتگان دستور می‌داد تا به وی بنگرند که چگونه در برابر قدرت خداوند حالت تضرع به همراه دارد.

وی، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) پس از ازدواج با حضرت فاطمه (س) فرمود که خداوند بهترین بندگان و برترین نعمت را به من عنایت فرموده است.

محمدی گلپایگانی، اگر حضرت زهرا (س) نبود پیامبر اکرم (ص) نمی‌توانست به رسالت خود ادامه دهد.

وی، برگزاری مراسم‌های مذهبی به ویژه مراسم‌های عزاداری برای حضرت فاطمه (س) در کشور را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

در این مراسم مداح اهل بیت (ع) حاضران را به فیض رساند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول