اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

فاطمیه پاسداشت ولایت‌مداری است

خبرگزاری فارس: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با صدور پیامی فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت.

فاطمیه پاسداشت ولایت‌مداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آمده است: سالروز شهادت حضرت صدیقه‌طاهره فاطمه‌الزهرا(س) همواره یادآور سیره نیکو و مجاهده خستگی ناپذیر آن بانوی مکرمه اسلام است. دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) همواره سر‌مشق نیکویی برای زنان و مردان عالم است. آن بانوی بزرگ اسلام دختری نمونه و بی‌همتا برای پیامبر گرامی اسلام‌(ص)، همسری فداکار برای امیر‌المومنین علی‌(ع) و مادری دلسوز برای امام حسن(ع) و امام حسین‌(ع) و دیگر فرزندان خود بود و توانست در هر سه نقش سرمشق ماندگار برای بشریت باشد.

در ادامه این پیام آمده است: با آنکه دختر گرامی پیامبر بود و در میان مسلمانان از جایگاه ویژه برخوردار بود از کار و تلاش فراوان در خانه ابایی نداشت و با آنکه مقرب درگاه الهی بود آنقدر در محراب به عبادت مشغول شد که پای مبارکش تورم کرد. از ویژگی‌های درس‌آموز زندگانی صدیقه طاهره(س) ولایت‌مداری و تلاش برای احیای نام ولایت و امامت در جامعه بود.

در این پیام افزوده شده است: آن بانوی بزرگوار با دست، دل و زبان از امیر ‌مومنان حضرت علی‌(ع) حمایت کرد و در آن هنگامه پر خطر از هیچ کاری برای احقاق حق فروگذار نکرد و سر انجام جان مبارک خویش را در این راه بزرگ فدا کرد. چنین است که زندگانی کوتاه اما پر ‌برکت آن بانو سرمشقی برای همگان در دفاع از ارزش‌ها و ولایت‌مداری شد و جلوه‌هایی از آن حرکت عظیم در خطبه شیوای آن حضرت در مسجد شهر مدینه هویدا است.

در این پیام تصریح شده است: آن بانوی نمونه با آنکه خطبه خود را در یک مواجهه سیاسی عظیم می‌خواند از سخن گفتن در‌باره توحید، نعمت‌های والای پروردگار، لزوم شکر‌گزاری به درگاه خداوند، نعمت وجود مقدس پیامبر اکرم‌(ص) و نقش ایشان در زدودن جهالت و شرک و بیان احکام و حدود الهی فرو‌گذار نکرد و در کنار حمایت از ولی‌الله از اصل توحید نیز دفاع کرد. آنچه امروز اهمیت فراوان دارد لزوم پاسداشت فاطمیه و احیای نام و سیره صدیقه‌طاهره فاطمه‌زهرا(س) است.

در بخش پایانی این پیام تاکید شده است: پاسداشت فاطمیه، پاسداشت خوبی‌ها، کرامت‌های انسانی‌، ولایت‌مداری، دین‌باوری و شعائر الهی است، از این رو باید کوشید تا در ایام شهادت آن بانوی بزرگوار، معرفت و محبت عموم مردم را به ایشان بیشتر ساخت. طلاب، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه خواهران ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه‌کبری فاطمه‌زهرا(س) آحاد ملت شریف ایران و مسلمانان جهان را به احیای نام و سیره و خطبه‌ گران‌سنگ آن حضرت و شرکت در محافل سوگواری و عزاداری دعوت می‌کند.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول