اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز:

مراسم فاطمیه در عزاداری خلاصه نشود

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله شیراز گفت: ائمه اطهار متولد و شهید نشده‌اند که ما فقط شادی یا عزاداری کنیم، بلکه برای الگو قرار گرفتن آمده‌اند.

مراسم فاطمیه در عزاداری خلاصه نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام شعبان اسماعیلی بعد از ظهر امروز در جمع اعضای بسیج حوزه سوم مقاومت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: خواهران بسیجی امروزه باید در مورد زندگانی پر برکت حضرت زهرا (س) مطالعه بیشتری داشته باشند و زندگانی آن حضرت را الگوی عملی خود در رفتار، اخلاق، گفتار و حجاب قرار دهند.

وی بیان کرد: یکی از نقاط اثربخش زندگی حضرت زهرا (س)، تربیت صحیح فرزندان است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله شیراز افزود: درس دیگری که می‌توان از حضرت زهرا (س) الگو گرفت، شیوه برتر و پر از معنویت زندگی کوتاه ایشان در کنار امیرالمؤمنین علی (ع) و نحوه رفتار با همسر و فرزندان است.

اسماعیلی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در جایگاه مختلف زندگی خود نمونه‌ای کامل از شخصیت یک زن از دیدگاه اسلام است به طوری که ایشان دختر، همسر و مادری نمونه بوده‌اند که زنان ما می‌توانند با کمی تلاش و دقت از این بانوی حق و حقیقت در زندگی عملی خود تبعیت کنند.

وی گفت: اهل بیت (ع) به دنیا نیامدند که ما جشن بگیریم و سوت و کف بزنیم و نیز شهید نشدند که ما بنشینیم و گریه کنیم و اشک بریزیم و به سینه و سر بزنیم بلکه خداوند متعال آنان را خلق کرده است تا برای ما اسوه و الگوی روش صحیح زندگی باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله شیراز اضافه کرد: مطالعه زندگی اهل بیت (ع) و شناخت ایشان و عمل به سیره آنان، فضیلتش از عزاداری‌ها و هیئت‌های ما به مراتب بیشتر است.

اسماعیلی تصریح کرد: صفاتی را که این بانوی برتر اسلام را از بقیه زنان عالم متمایز کرده و ایشان را سیده زنان عالم رقم زده، این است که حضرت فاطمه زهرا (س) هم دختر نبوت است و هم همسر ولایت و هم مادر امامت؛ که این صفات را یک‌جا نمی‌توان در هیچ کدام از زنان عالم یافت.

وی با اشاره به دفاع حضرت زهرا (س) از ولایت فقیه ابراز داشت: حضرت صدیقه طاهره (س) در دفاع از ولایت و فدا کردن جان خود در حفظ حریم ولایت فقیه زمان اثبات کرد که نه تنها الگوی رفتاری برای زنان عالم است بلکه الگوی عملی برای تمام مردان عالم نیز هست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله شیراز ادامه داد: حضرت زهرا (س) نه تنها به عنوان همسر امیرالمؤمنین علی (ع) بلکه به عنوان یاور ولایت زمان فداکاری و جان خود را فدا کرد.

اسماعیلی در ادامه گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای کامل و عاری از هرگونه تهدید خارجی و داخلی داشته باشیم باید تابع ولایت و فدایی ولایت فقیه باشیم؛ یعنی قبل از اینکه ولی ما فدا شود باید ما فدا شویم.

وی اضافه کرد: ما نباید شخص‌محور باشیم یعنی نباید فدای شخص بلکه باید فدای جایگاه ولایت فقیه شویم چرا که دیروز پرچم ولایت در دستان حضرت امام روح‌الله (ره)، امروز در دستان پرتوان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و فردا در دستان مبارک امام عصر (عج) قرار می‌گیرد، بنابراین ما در هر زمان باید فدایی ولایت فقیه خود باشیم.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول