اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله علوی گرگانی:

حرمت ایام فاطمیه نگه داشته شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: باید حرمت این ایام را نگه داشته و در این ایام مجالس خنده و شوخی برگزار نکنیم.

حرمت ایام فاطمیه نگه داشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمد علی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با روسای کلانتری‌های سطح کشور که به منظور شرکت در دوره بصیرت به قم سفر کرده بودند، اظهار کرد: مراقب فرصت‌های به دست آمده زندگی خود باشید و اجازه ندهید این فرصت‌ها به راحتی از دست برود.

وی تصریح کرد: طبق روایات از ائمه معصومین، فرصت‌ها همانند ابر بهاری می‌گذرد و اگر از آنها استفاده نکنیم عمر خود را تلف کرده‌ایم.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اهمیت نیت خوب داشتن در کارها گفت: شما خدمتگزاران نظام اسلامی ایران هستید و اگر نیت شما برای خدا باشد، قطعا اجر شما چندین برابر خواهد شد.

آیت الله علوی‌گرگانی بیان داشت: اجر شما به این حقوق دنیوی نیست که ماهیانه دریافت می‌کنید، بلکه اجر اصلی شما را اسلام و دین خواهد داد و باید در روز قیامت منتظر آن باشید.

وی تاکید کرد: تفاوت ما با سایر نظام‌ها در این است که عقیده داریم اجر خدمت به نظام مقدس اسلامی را خداوند به ما می‌دهد و از این رو باید نیت خود را درست کنیم.

 

*مرگ دروازه آخرت است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دروازه آخرت گفت: دروازه آخرت مرگ است و پس از مرگ میزان عمل انسان محاسبه می‌شود و اگر طی این مدت عمر، کاری مناسب انجام داده باشیم سربلند بوده وگرنه باید سر در گریبان فرو ببریم.

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: همه به جز چهارده معصوم گناه کارند اما اگر عمل خوب انسان زیاد باشد در زمان حساب در روز قیامت، خداوند بر آن انسان راحت‌تر گرفته و زندگی بهتری را نیز در آخرت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر محبت اهل بیت(ع) در وجود انسان‌ها باشد گناه انسان‌ها پوشیده خواهد شد و چهره انسان نیز نورانی‌تر می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: باید حرمت این ایام را نگه داشت و در این ایام مجالس خنده و شوخی برگزار نکنیم.

آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: توجه به این موضوعات در قیامت نتیجه خواهد داد و منجر به عزت و فخر انسان در قیامت می‌شود.

وی گفت: تمام حرکت‌های انسان‌ها نوشته و ثبت می‌شود و باید مراقب بود که چه کاری انجام می‌دهیم و حتی نیت ما نیز که فقط در دلمان بوده است نیز ثبت شده و خداوند از آن آگاه است.

این مرجع تقلید خطاب به ماموران نیروی انتظامی بیان داشت: لباس شما مقدس است و کار شما نیز مشقت بار و سخت است، پس نیت خود را درست کنید تا اجر معنوی نیز داشته باشید.

آیت الله علوی گرگانی گفت: نیت شما و ما باید اطاعت از ولی فقیه باشد و بدانیم اگر کاری را که انجام می‌دهیم بر این اساس باشد، نتیجه خواهد داشت.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول