اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه در سپاه قروه برگزار شد

خبرگزاری فارس: در گرامیداشت ایام محزون فاطمیه، مراسم سوگواری و عزاداری حضرت صدیقه کبری (س) صبح امروز در حسینیه شهدای سپاه قروه برگزار شد.

مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه در سپاه قروه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، یکی از روحانیون حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان این‌که اشاعه فرهنگ فاطمی و فرهنگ دینی در جامعه مهم‌ترین راه مقابله با دسیسه‌های دشمنان است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی یک زن نمونه در سراسر تاریخ بشریت است.

حجت‌الاسلام محمد اسدی بر ضرورت الگوگیری بانوان جامعه امروز از حضرت زهرا (س) تاکید کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین درسی که بانوان جامعه ما باید از ایشان بگیرند این است که هیچ مسئولیتی ایشان را از مسایل دیگر غافل نمی‌کرد، بانوان باید مراقب باشند وقتی وارد فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی می‌شوند مسئولیت مادری و همسری را فراموش نکنند و این مسئولیت آنان را از مسایل عبادی دور نکند.

وی رفتارهای حضرت زهرا ‌(س) را ارزش‌های انسانی برشمرد و تصریح کرد: خصایص حضرت زهرا (س) و آنچه به آن عمل می‌کردند ارزش‌های دینی نبوده است بلکه به ارزش‌های انسانی عمل می‌کردند و تجلی ارزش‌های انسانی در ارزش‌های دینی است که رفتار حضرت زهرا (س) با پدر و یا همسر خود نشان‌دهنده زیباترین رفتارهای انسانی است.

حجت‌الاسلام اسدی اضافه کرد: تبلور ارزش‌های انسانی در رفتار و خصایص امامان معصوم (ع) نهفته است و کسی که فطرتی پاک داشته باشد تحت تأثیر این سیره قرار می‌گیرد، چرا که فطرت انسان به دنبال ارزش‌های الهی و معنوی است.

وی محبت به حضرت زهرا (س) را دارای آثار و برکات مختلفی در زندگی دانست و یادآور شد: جوامع اسلامی به محبت به اهل‌بیت (ع) به عنوان یک اصل اعتقاد دارند و آن را در زندگی خود گنجانده‌اند.

این روحانی خاطرنشان کرد: الگو‌پذیری از یک نمونه موفق از جمله فواید محبت اهل‌بیت(ع) در دل مسلمانان است، همچنین قواعد زندگی خانوادگی با محبت به پیغمبر و آل محمد (ص) مستحکم‌تر می‌شود.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و حاضران  با ذکر مصیبت‌های اهل بیت نبی مکرم اسلام در سوگ یاس نبوی اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول