اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:

پاسداری از محیط زیست وظیفه فراتر از حقوق طبیعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پاسداری و صیانت از محیط زیست وظیفه فراتر از حقوق فردی و جمعی است و همه باید به صیانت از این حق گردن نهیم.

پاسداری از محیط زیست وظیفه فراتر از حقوق طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در اردبیل اظهار داشت: محیط زیست سالم، آرامش‌بخش و کم تنش موهبت الهی است که خداوند نصیب ملت ایران کرده که همه باید آن را قدر دانسته و در پاسداری و نگهداشتن آن همتی جمعی داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی و حضور مردم در طبیعت و فضاهای طبیعی تصریح کرد: نباید این حضور بستر نگرانی در محیط زیست را فراهم آورد و یا سعی شود با تخریب محیط زیست برخی‌ها به اهداف و مقصد خود برسد.

حمیدی خاطر نشان کرد: عموم مردم برای حضور در تفرجگاه‌های طبیعی و فضاهای عمومی باید با اجتناب از بر هم زدن تعادل و توازن طبیعت از تخریب محیط زیست، کندن بوته‌ها و شکستن شاخه‌ها و برگ درختان به هر نحوه ممکن پرهیز کنند.

وی یکی از بهترین راه‌های پاسداری از محیط زیست سالم را جمع‌آوری زباله در کیسه‌های مخصوص و دفع مناسب آن اعلام کرد و ادامه داد: اگر هر شهروند به این وظیفه و رسالت خود درست و دقیق عمل کند نه تنها محیط زیست آلوده نمی‌شود بلکه زباله‌ها در فضاهای عمومی رهاسازی نمی‌شود.

این مسئول از فعالیت تمام گشت‌ها و تیم‌های کنترلی این اداره کل در ایام نوروز در صیانت از محیط زیست خبر داد و اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم محیط‌بانان و همیاران محیط زیست را در این زمینه کمک کنند.

رهاسازی ماهی قرمز در طبیعت جفا است

وی خطاب به تمام هموطنانی که اقدام به خرید ماهی قرمز کردند، گفت: رهاسازی ماهیان زینتی قرمز رنگ که در ایام عید استفاده می‌شود در فضاها و محیط‌های طبیعی و منابع آبی جفا در حق سلامت آنها است.

به گزارش فارس، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل افزود: با توجه به تجربیات سال‌های قبل در زمینه اقدام برخی از افراد سودجو در خرید و فروش گونه‌های جانوری مختلف سعی می‌کنیم تا با کنترل‌ها و نظارت‌های شدید از خرید و فروش این جانوران پرهیز شود.

حمیدی از شهروندان خواست از خرید و فروش جانوران وحشی و همچنین گونه‌های لاک‌پشت برکه‌ای، سمندر و مار و ماهی قرمز در اماکن عمومی و میادین میوه و تره‌بار پرهیز کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی هر کس مبادرت به این کار بکند طبق مقررات و قوانین محیط زیست با او برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول