اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست نکا:

آموزش بسترساز حفاظت از محیط زیست است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست نکا گفت: آموزش مستمر، بسترساز فرهنگی حفاظت از محیط زیست است.

آموزش بسترساز حفاظت از محیط زیست است

محمدعلی طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا با گرامیداشت هفته زمین پاک اظهار داشت: زمین برای زندگی همه ما و آیندگان است و لذا باید در نگهداری آن دقت کنیم.

وی افزود: زمین امانتی گرانقدر و بزرگ در اختیار ما است که باید برای نگهداری آن کوشش و به درستی به آیندگان تحویل دهیم.

طالبی با تاکید بر آموزش در شعار این هفته خاطرنشان کرد: آموزش‌های زیست محیطی باید براساس استانداردهای اعلام شده و منطبق بر وضعیت فرهنگی و ارزش‌های جامعه باشد.

این مسئول گفت: فرهنگ‌سازی در حفاظت محیط زیست نیازمند آموزش لازم در این زمینه است که باید توسط کارشناسان فراهم شود و با برنامه‌ریزی مناسب این مسئله در این شهرستان با قوت پیگیری می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست نکا ادامه داد: فرهنگ‌‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش زیست محیطی در تمام مقاطع اجتماعی و آحاد جامعه از ضروریات مهم حفظ محیط زیست است که باید در این راستا با بهره‌مندی از تجربیات گذشته در راستای نهادنیه کردن فرهنگ زیست محیطی در جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مختلف در هفته زمین پاک در شهرستان نکا بیان داشت: این هفته در نکا با به صدا در آمدن زنگ زمین پاک توسط فرماندار این شهرستان آغاز و با برنامه‌های مختلف آموزش زیست محیطی در مهد کودک‌ها، پیاده‌روی کارکنان، پاکسازی محیط زیست از زباله و بازدید از کارخانجات ادامه دارد.

طالبی گفت: دوم تا نهم اردیبهشت به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده که در کنار برگزاری چنین برنامه‌های آموزشی سعی داریم با فعال کردن همیاران محیط‌‌ زیست، حامیان مناسبی برای نگهداری از طبیعت سالم پرورش دهیم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: همه ما باید با ترویج فرهنگ ‌زیست محیطی در خانه، مدرسه، اداره و جامعه خود برای افزایش این فرهنگ در جامعه و نهادینه کردن آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول