اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز-73

محمودی‌راد: گشت‌های نوروزی محیط زیست مازندران را کنترل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: 200 نفر از ماموران اجرایی در گشت‌های نوروزی به صورت شبانه‌روزی مناطق را در کنترل دارند.

محمودی‌راد: گشت‌های نوروزی محیط زیست مازندران را کنترل می‌کنند

هرمز محمودی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، اظهار داشت: علاوه بر ستاد دائمی تسهیلات سفر در استان، سه ستاد در اداره کل حفاظت محیط ‌زیست مازندران برای اقدامات نوروز 91 تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه بیش از 12 هزار کیسه زباله از سوی سازمان صنایع سبز تهیه شده و در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بیش از 5 هزار نسخه بروشور با موضوع زباله با عنوان محیط زیست، دریا، طبیعت و محیط زیست منتشر شده و یک‌هزار نسخه بروشور همیار محیط زیست در هر سه حوزه آلودگی آب، خاک و هوا بین مسافران توزیع می‌شود.

محمودی‌راد با اشاره به نصب حدود 400 بنر زیست محیطی در شهرهای استان، یادآور شد: صنایع سبز و پاک استان در حوزه استحفاظی خود در همه مبادی ورودی و خروجی شهرها به ویژه در چهار محور مواصلاتی استان اقدام به نصب بنرهای زیست محیطی کردند.

وی با بیان اینکه 200 نفر از ماموران اجرایی در گشت‌های نوروزی به صورت شبانه‌روزی مناطق را در کنترل دارند، خاطرنشان کرد: 50 نفر از یگان حفاظت هم پایش رودخانه‌ها را به صورت شبانه‌روزی کنترل می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران متذکر شد: شماره تلفن 2260141 با پیش شماره 0151 به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است و هموطنان می‌توانند در صورت بروز تخلف اعم از شکار و صید غیرقانونی با این شماره تماس گرفته و گزارش بدهند ضمن اینکه آماده شنیدن نقطه نظرات اعم از پیشنهادات و انتقادات هستیم.

وی بیان داشت: کشیک‌های ما در روز سیزده فروردین هم به صورت ویژه در مناطق حضور دارند.

محمودی‌راد با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله هر فرد روزانه 800 گرم است، گفت: در مازندران روزانه 3 هزار و 150 تن زباله تولید می‌شود که یک هزار و 700 تن مربوط به حوزه شهری است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول