اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان

حضور منسجم گشت‌های محیط زیست در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از حضور پررنگ و منسجم گشت‌های محیط زیست در ایام نوروز خبر داد.

حضور منسجم گشت‌های محیط زیست در ایام نوروز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از حضور پررنگ و منسجم گشت‌های محیط زیست در ایام نوروز خبر داد.

قربانعلی محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با برشمردن اهم اقدامات نوروزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در ایام نوروز 1391 اظهار کرد: کارکنان محیط زیست در این ایام نیز حضوری فعال و گسترده در سطح استان و شهرستان‌ها داشتند.

وی از جمله اقدامات انجام گرفته در این ایام را معرفی جاذبه‌های طبیعی زیست محیطی استان همدان خواند و افزود: جاذبه‌های طبیعی زیست محیطی استان که عمدتاً شامل مناطق تحت مدیریت یا مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است در قالب بروشورها و کتابچه‌ها به مردم و مسافران نوروزی معرفی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان داشت: مناطق تحت مدیریت نیز برای بازدید علاقه‌مندان طبیعت به خصوص در منطقه لشگر در ملایر و خان گرمز تویسرکان آمادگی داشتند و کنترل بیشتری برای جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: بروشورهایی با عنوان مهربانی با طبیعت در بهار برای پاسداشت محیط زیست و جلوگیری از تخریب محیط زیست توزیع شده که در آنها راهکارهایی برای حفظ محیط زیست ارائه شده است.

محمدپور ادامه داد: پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در روز انس با طبیعت در سطح استان و شهرستان برای ارشاد و آموزش همگانی و چهره به چهره در قالب گشت‌های زیست محیطی سیار با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی حضوری فعال داشتند و ضمن آموزش و ارشاد اگر مواردی از تخریب را می‌دیدند در راستای رفع آن اقدام قانونی لازم را انجام می‌دادند.

وی در رابطه با اطلاع‌رسانی برای حفظ محیط زیست و احترام به طبیعت اضافه کرد: سعی شده از طریق رسانه‌ها و هفته‌نامه‌ها نکات لازم را برای مردم و مسافران نوروزی توضیح دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در ستاد تسهیلات نوروزی نیز مشارکت داشته و همکاری‌های لازم را با ستاد تسهیلات نوروزی انجام داده است.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی آموزشی به خصوص در کمپ‌ها و ایستگاه‌ها گفت: اداره کل محیط زیست در این ایام تعطیل نبوده و با گشت و کنترل علاوه بر راهنمایی مسافرانی که می‌خواستند از طبیعت استفاده و بازدید کنند مانع از شکار غیرمجاز و تخریب محیط زیست بوده است.

محمدپور عنوان کرد: در این ایام گشت‌های محیط زیست بسیار قویتر و پررنگ‌تر از سایر ایام حضور داشتند و برای حفظ حیات وحش و گونه‌های گیاهی و جلوگیری از تخریب آن تلاش می‌کردند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در گشت‌هایی که در روز انس با طبیعت داشتیم در راستای فرهنگ‌سازی نیز علاوه بر گشت و کنترل برای تشویق حافظان طبیعت به خصوص در میان کودکان و نوجوانان به خاطر احترام به طبیعت هدایای کوچکی توزیع شد.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول