اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه خدمات زیست محیطی صورت می‌گیرد

فعالیت 26 اکیپ محیط زیست در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان کردستان گفت: به منظور ارائه خدمات و پیشگیری از آلودگی محیط زیست بیش‌ از 26 اکیپ محیط زیست فردا در سطح استان فعال خواهند بود.

فعالیت 26 اکیپ محیط زیست در کردستان

ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در روز 13 فروردین ماموران محیط زیست در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها و مناطق تفرجگاهی و دیدنی استان از جمله دریاچه ‌زریوار مریوان، آربابا بانه، سد قشلاق و کوه آبیدر سنندج با چند مشخصه به منظور ارائه خدمات و نگهداری از محیط زیست مستقر خواهند شد.

به گفته وی، در اختیار قرار دادن کیسه‌های زباله برای جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی، پسمانده غذاها و خوراکی‌ها از جمله خدماتی است که توسط ماموران محیط زیست در اماکن یاد شده ارائه خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان خاطرنشان کرد: به منظور همکاری بیشتر مردم با ماموران محیط زیست بروشورهایی حاوی  درخواست‌های این اداره‌کل در مورد حفظ طبیعت تهیه شده و در اختیار عموم شهروندان در سطح استان قرار خواهد گرفت.

قادری تصریح کرد: بیش‌ از 26 اکیپ محیط زیست فردا به منظور ارائه خدمات به مردم به صورت ثابت و سیار در سطح جاده‌ها و اماکن تفرجگاهی استان تردد خواهند داشت.

وی از بزرگان خانواده‌ها، ورزشکاران، فرهنگیان، پیشکسوتان و کسانی که رفتار آنها برای دیگران و خانواده‌ها الگو است در خواست کرد: تفکرات زیست محیطی خود را در جامعه آموزش دهند تا با نهادینه شدن این رفتارها شاهد حفظ بیش از پیش محیط زیست به عنوان سرمایه ملی باشیم.

وی از خانواده‌ها خواست از رهاسازی ماهیهای قرمز در آبهای رودخانه‌ها و چشمه‌ها خودداری کنند و افزود: آلودگی این ماهی‌ها به انواع  قارچ‌ها و عوامل بیماری‌زا به دلیل نگهداری در خانه‌ها موجب آلودگی آبها و به مخاطره انداختن سلامت مردم و سایر آبزیان خواهد شد.

وی حفاظت از محیط زیست را وظیفه‌ای عمومی دانست و افزود: متاسفانه برخی از افراد جامعه توجه خاصی به نگهداری از این سرمایه ملی ندارند و موجب آسیب رساندن و تخریب طبیعت می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست کردستان از مردم به عنوان صاحبان اصلی طبیعت نام برد و خاطرنشان کرد: برای نگهداری و درست استفاده کردن از طبیعت هدف ما همه افراد جامعه است که به صورت صحیح‌ از این سرمایه خدادادی استفاده و مانع از تخریب و آسیب رساندن به آن شوند.

قادری خواستار خودداری مردم از آتش زدن درختان و گیاهان، تخریب خاک‌ها و شستن ماشین‌ها در آب‌ رودخانه‌ها و چشمه‌ها شد و افزود: شستن وسایل نقلیه در آب رودخانه‌ها و چشمه‌ها موجب آلودگی آب و مسمومیت آبزیان و مردمی که از آن استفاده می‌کنند، خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه به منظور حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا مردم با استفاده درست از وسایل نقلیه می‌توانند کمک قابل توجهی به ما داشته باشند، تصریح کرد: استفاده دو یا چند خانواده کوچک از یک وسیله نقلیه می‌تواند مانع افزایش آلودگی هوا شود.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول