اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد

سرانه تولید زباله استان قزوین بیش از سرانه جهانی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: سرانه جهانی تولید زباله برای هر نفر 500 گرم در روز است که این رقم در استان قزوین 600 گرم در روز است.

سرانه تولید زباله استان قزوین بیش از سرانه جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرهادی بعد از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه، تولید زباله در استان قزوین را روزانه 600 تن عنوان کرد و گفت: 80 درصد سایت دفع پسماند بهداشتی زباله محمد‌آباد با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان آماده کار است که ظرفیت پذیرش روزانه 500 تن زباله را دارد.

وی ادامه داد: سرانه جهانی تولید زباله برای هر نفر 500 گرم در روز است که این رقم در استان قزوین 600 گرم در روز است و 60 درصد زباله‌های این استان را مواد غذایی مازاد بر نیاز خانواده‌ها تشکیل می‌دهد.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین برنامه‌های هفته زمین پاک را که از دوم اردیبهشت آغاز شده اینطور اعلام کرد: برگزاری همایش سلامتی انسان در گرو زمین و برگزاری کارگاه آموزشی دهیاران در تاکستان، افتتاح سایت دفع پسماند بهداشتی زباله  محمدآباد، مسابقه پیام کوتاه با عنوان محیط زیست و افتتاح مرکز سنجش آلودگی هوا از برنامه‌های هفته زمین پاک است.

وی استاندارد جهانی مناطق حفاظت شده را 10 درصد مناطق طبیعی دانست و این رقم را در استان قزوین 1.5 درصد اعلام کرد و افزود: در برنامه‌ریزی‌ها قصد داریم الموت شرقی‌، الموت غربی‌، طارم سفلی‌، بویین‌زهرا و آوج به مناطق حفاظت شده و حیات وحش تبدیل کنیم که اگر ارتقای سطح پیدا کنند به ذخیره‌گاه زیست‌کره تبدیل می‌شوند و می‌توانند اعتبارات بین‌المللی را به سمت این استان جذب کنند.

فرهادی از دستگیری 300 نفر شکارچی غیر مجاز و کشف و ضبط 200 سلاح غیر مجاز و 79 قبضه سلاح قاچاق شامل اسلحه گلوله‌زنی، ساچمه زنی خودکار و غیر خودکار خبر داد.

در ادامه این نشست معاون زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: قزوین جزو شهرهایی است که تمام بیمارستان‌های آن به سیستم امحای زباله مجهز هستند و زباله‌های عفونی را به زباله‌های معمولی تبدیل می‌کنند و در برنامه‌ داریم زباله‌های عفونی موجود در مطب‌ها و رادیولوژی‌ها را مدیریت کنیم.

شمسی‌پور تصریح کرد: 100 واحد صنعتی استان قزوین باید پسماندهای خود را مدیریت کنند.

وی دیگر برنامه‌های محیط زیست را مدیریت پسماندهای حاوی روغن آسکارل عنوان و خاطرنشان کرد: این روغن حاوی مواد خطرناک و سرطان‌زا است و در صنعت به ویژه نیروگاه‌ها استفاده می‌شود و در این راستا 127 واحد مورد بازرسی قرار گرفته است.

شمسی‌پور استفاده از آزبست را در لنت خودروها هم سمی و سرطان‌زا دانست و تأکید کرد: واردات آزبست به کشور ممنوع شده و با هر واحدی که از آن استفاده کند، برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: خودروهای تولید شده در سال جدید، خودروهای وارداتی و موتور‌سیکلت‌ها به ترتیب باید حداقل استاندارهای یورو 4، یورو 5 و یورو 3 را داشته باشند و در همین راستا در کشور جایگاه‌های سوختی افتتاح شده که سوخت‌هایی با این استاندارها را  عرضه می‌کنند و در حال پیگیری هستیم چنین جایگاهی در استان قزوین به بهره‌برداری برسد.

معاون زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان قزوین بیان کرد: به دلیل  ورود ریزگردها به این استان  افزایش ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا اهمیت بسزایی دارد که این موضوع در دور سوم سفر هیئت دولت به استان قزوین مصوب شد تا سه پایگاه سنجش آلودگی هوا در این استان راه‌اندازی شود که یکی از آنها آماده به کار است و دو ایستگاه دیگر در حال تجهیز شدن هستند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول