اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از هفته زمین پاک

نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک رشت افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک در رشت در دومین روز از هفته زمین پاک افتتاح شد.

نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک رشت افتتاح شد

امیر عبدوس ظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: به مناسبت هفته زمین پاک مراسم‌هایی در روزهای مختلف در سطح استان اجرا می‌شود.

وی، یکی از برنامه‌های سازمان محیط زیست را افتتاح نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک در رشت عنوان کرد و ادامه داد: این مرکز با همکاری سازمان بازیافت شهرداری رشت در پارک قدس این شهر و در مجاورت عمارت کلاه فرنگی دایر شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، افزود: این مرکز در راستای قانون مدیریت پسماند که شهرداری کلانشهرها و مراکز استان‌ها را موظف کرده که تا پایان سال 90 تمام زباله‌های این شهرها باید به صورت تفکیک ‌شده جمع‌آوری شود، افتتاح شده است.

وی، اضافه کرد: از این پس شهروندان رشت باید در سطح شهر زباله‌های الکترونیک و خشک خود را در روزهای جمعه هر هفته از ساعت 8.5 صبح تا 12.5 ظهر در پارک قدس و هشت محل دیگر و سه مرکز در هر ناحیه از شهر تحویل دهند.

عبدوس، خاطرنشان کرد: مهلت شهرداری رشت از نظر جمع‌آوری تفکیک ‌شده پسماند به پایان رسیده و ما تمام زباله‌های شهر رشت را باید به صورت تفکیک‌ شده جمع‌آوری کنیم.

وی، با تاکید بر اینکه تفکیک زباله باید در تمام شهرهای استان انجام شود، تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدأ موجب مدیریت صحیح پسماند، کاهش آثار سوء و پیامدهای ناگوار زیست‌محیطی ناشی از جاری شدن شیرابه‌های خطرناک زباله‌های دفع شده در طبیعت می‌شود.

این مسئول، لامپ، کابل‌های برق، قطعات الکترونیکی نظیر رایانه، چاپگر، لوازم خانگی، باتری، گوشی تلفن و تمام وسایلی که در آن لوازم برقی به‌کار رفته و در مکانیزم ساخت آنها از مواد شیمیایی استفاده شده است را از موارد زباله‌های الکترونیک دانست و یادآور شد: این زباله‌های الکترونیک برای طبیعت بسیار خطرناک است.

وی، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و تفکیک زباله‌های الکترونیک و خشک می‌تواند درآمدزا باشد و در حفظ محیط زیست نیز بسیار موثر است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول