اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدی‌زاده خبر داد

آمادگی ایران برای امحای زباله‌های خطرناک 50 کشور دنیا

خبرگزاری فارس: معاون رئیس ‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از آمادگی ایران برای امحای زباله‌های خطرناک 50 کشور دنیا خبر داد.

آمادگی ایران برای امحای زباله‌های خطرناک 50 کشور دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمدجواد محمدی‌زاده ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی و ششمین همایش ملی مدیریت پسماند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این توانایی علاوه بر ظرفیت کشورمان در امحای زباله‌های خطرناک و عفونی تولیدی در داخل ایران است.

وی با تأکید بر اینکه باید یک تغییر در رفتار انسان‌ها در مواجهه با محیط زیست ایجاد شود، تصریح کرد: استفاده از دانش روز برای نیل به این سمت از جمله مهم‌ترین راهکارهای موجود است.

معاون رئیس‌ جمهور تأکید کرد: نبود توجه به این موضوع سبب بروز حوادث ناگواری برای محیط زیست می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از تدوین قانون جامع مدیریت پسماند کشور افزود: این قانون با همکاری بسیار خوب سازمان هم‌یاری‌ها و دهیاری‌ها صورت پذیرفته است.

محمدی‌زاده اعلام کرد: در حال حاضر برای بازیافت بیش از 50 هزار تن زباله روزانه در کشور برنامه‌ریزی‌های جامعی توسط مسئولان امر انجام شده است.

وی ادامه داد: این موضوع به هیچ عنوان بلندپروازی نبوده و به راحتی قابل انجام است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حوزه زباله‌های خطرناک صنعتی نیز اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تصفیه بیش از 200 تن لجن اسیدی در روز در مسیر انجام قرار گرفته شده است.

وی یکی دیگر از آلاینده‌های مزاحم برای محیط زیست را روغن‌های آسکارل دانست و گفت: برای این موضوع نیز هدف‌گذاری برای تصفیه روزانه بیش از 2 میلیون لیتر در کشور شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف برای ارتقای محیط زیست اعلام کرد: به طور مثال این ظرفیت در اقصی نقاط مختلف کشور برای راه‌اندازی کارخانه‌های تولید سوخت از نیشکر وجود دارد.

وی ادامه داد: با این حال تنها یک کارخانه در خوزستان با راندمان کاری کم‌تر از 27 درصد مشغول فعالیت است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه باید نهضت استفاده درست از منابع در کشور به وجود آید، یادآور شد: هدفمندسازی یارانه‌ها تاکنون توانسته مقداری در مدیریت مصارف مختلف مؤثر واقع شود.

وی عنوان داشت: در حال حاضر در ارتباط با فرهنگ‌سازی در این زمینه در کشور اتفاق خاصی نیفتاده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول