اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از هفته زمین پاک برگزار شد

جشن پایان دفع غیربهداشتی زباله در قزوین

خبرگزاری فارس: به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین جشن پایان دفع غیربهداشتی زباله فردا در قزوین برگزار می‌شود.

جشن پایان دفع غیربهداشتی زباله در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیش از ظهر امروز، علی‌آقا فرهادی در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان قزوین که به مناسبت هفته زمین پاک برگزار شد، اظهار کرد: جشن پایان دفع غیربهداشتی زباله در قزوین، به عنوان یکی از چهار مرکز استانی که دفع غیربهداشتی زباله در آنها کنترل شده است، فردا برگزار می‌شود و مشهد، تبریز و اصفهان سه شهر پیشروی دیگر در این زمینه هستند.

فرهادی افزود: هفته زمین پاک در ایران همه ساله از روز دوم تا هشتم اردیبهشت ماه گرامی داشته می‌شود و برنامه‌های متعدد زیست محیطی در آن به اجرا در می‌آید.

وی گفت: در نخستین روز از این هفته که به نام روز زمین پاک نامگذاری شده بود، با مشارکت این اداره‌کل، شهرداری، اداره آموزش و پرورش، تشکل‌های مردمی و کانون اصلاح و تربیت، بخشی از عرصه‌های طبیعی روستای باراجین قزوین و محورهای هم راستا با آن و منتهی به سمت شمال شهر پاکسازی شد.

فرهادی ادامه داد: همچنین فردا نیز که شعار سلامتی انسان در گرو سلامتی محیط زیست را با خود به همراه دارد همایشی در شهرستان تاکستان با مشارکت اداره محیط زیست و برخی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری یک کارگروه آموزشی ویژه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای قزوین برنامه دیگری است که در هفته زمین پاک در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

فرهادی با اشاره به حضور شاعری، قائم مقام محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست کشور در روز پنجم اردیبهشت ماه در استانداری و شرکت وی در کارگروه مدیریت پسماند با شرکت استاندار قزوین و معاونان وی بیان کرد: بازدید قائم مقام محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست کشور و افتتاح سایت دفع پسماندهای استان قزوین با اعتبار فعلی بیش از 10 میلیارد تومان بخش دیگری از برنامه‌های این اداره‌کل است که فردا به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه انتقال زباله به این مکان به صورت آزمایشی با 50 تن زباله در روز از چند روز پیش آغاز شده است، اذعان کرد: این سایت که آماده‌سازی بیش از 80 درصد از آن تاکنون صورت گرفته است طی چند ماه آینده تکمیل شده و معادل 500 تن زباله را در روز دفع می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به تولید روزانه 600 تن زباله در قزوین از شهروندان خواست با کاهش مصرف زباله و تفکیک از مبداء برای حفظ محیط زندگی خود بکوشند.

فرهادی با تأکید بر لزوم توجه مسئولان به محیط زیست گفت: افتتاح سایت پایش واحدهای صنعتی و مراکز مولد آلودگی در استان قزوین برنامه دیگری است که با افتتاح آن از فردا واحدهای صنعتی که آلایندگی و میزان تولید محصول در آنها قابل توجه است شناسایی شده و سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری، شهرک‌های صنعتی، واحدهای صنعتی بزرگ، نیروگاه شهید رجایی قزوین به مرکز پایش کل کشور متصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه هزینه راه‌اندازی این سایت 140 میلیون ریال است، عنوان کرد: با راه‌اندازی سایت یاد شده تعداد 50 واحد صنعتی به این سایت متصل می‌شود.

برگزاری مسابقه پیامکی محیط زیست از طریق روابط عمومی این اداره‌کل و اجرای برنامه‌های آموزشی برای شوراهای اسلامی روستاها در شهرستان آبیک بخش دیگری از برنامه‌های این هفته بود که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین آنها را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول