اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

تولید روزانه یک هزار تن زباله در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تولید روزانه یک هزار تن زباله در نقاط مختلف استان اردبیل خبر داد.

تولید روزانه یک هزار تن زباله در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در جلسه مدیریت پسماند شهری در گرمی اظهار داشت: میزان پسماند تولیدی در استان به شکل سرانه‌ای 700 گرم است که در مناطق روستایی این میزان حدود 300 گرم می‌باشد.

وی با بیان این‌که روزانه شهروندان استان اردبیل 750 هزار تن زباله و روستاییان نیز 320 هزار تن تولید زباله می‌کنند، تصریح کرد:‌ ما در تمام شهرها و مناطق روستایی شهرداران و دهیاران را موظف کردیم تا مکان مناسب و بهداشتی را برای دفن زباله مهیا کنند.

حمیدی با بیان این‌که شهردار گرمی تا 20 روز آینده موفق شده است محل دفن جدیدی را برای پسماندهای شهری در نظر بگیرد، خاطر نشان کرد: در انگوت نیز شهردار این شهر را موظف کردیم تا در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما هم اکنون در استان با یک وضعیت نامناسبی در این زمینه روبه‌رو هستیم که با هشدارهای لازم به شهرداران تلاش کردیم تا محل دفن زباله شهری خود را از مناطق در دسترس مردم به بیرون شهر انتقال داده و در دفع آن اصولی و بهداشتی رفتار کنند.

وی ادامه داد: انجام آزمایشات علمی نشان می‌دهد که زباله‌های شهری دارای خطر باکتری و میکروب‌های بسیار مدرن است که گاه در آب‌های زیرزمینی محل دفن زباله نیز شاهد چنین موارد آلوده‌کننده هستیم.

به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یکی از آسیب‌های جدی در این حوزه را مربوط به دفن غیربهداشتی آنها و گاه سوزاندن مواد مختلف دورریز اعلام کرد و گفت: در هفته زمین پاک در تلاش هستیم تا همه اقشار مختلف مردم را نسبت به خطرات و آسیب‌های احتمالی رفتار نامهربانانه با طبیعت آگاه کنیم تا ضرورت پاسداشت زمین پاک به همراه صیانت از هوای پاک و آب و منابع دیگر طبیعی تبیین و روشنگری شود.

حمیدی افزود: در این هفته سمینارهای علمی و پژوهشی نیز با مشارکت دانشگاه، سازمان غیردولتی، رسانه و فعالان حفظ محیط زیست و همچنین تشویق و حمایت از پروژه‌های مؤثر در زمین پاک با اولویت مدیریت پسماند شاهد و ناظر می‌باشیم.

وی در ادامه سخنان خود صیانت از محیط زیست و زمین را نیازمند فرهنگ‌سازی توصیف کرد و اظهار داشت: بر اثر غفلت‌های تاریخی و بی‌توجهی رسانه‌ها و نهادهای آموزشی با اولویت فرهنگ‌سازی متأسفانه حساسیت به محیط زیست از بین رفته و هفته زمین پاک فرصتی مناسب برای تلنگر به انسان با هدف توجه بیشتر به مسایل محیط زیست و حفاظت از آن است.

حمیدی تصریح کرد: نباید به دلیل منافع شخصی محیط زیست تهدید شود و عزم عمومی برای حفاظت از محیط زیست و زمین پاک اقدامی جدی را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: در کشورمان روزانه 47 هزار و 500 تن پسماند تولید می‌شود که 400 تن آن جزو پسماندهای خطرناک است.

این مسئول تدوین قانون مدیریت پسماند را حرکتی مثبت توصیف کرد و ادامه داد: طبق این قانون شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت به سمت بازیافت زباله و پسماندها حرکت کنند.

حمیدی اضافه کرد: باید تلاش شود جشن پایان دفن غیربهداشتی زباله تا پایان برنامه پنجم در این استان اجرایی شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول