اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط حوزه هنری

هنرمندان استان زنجان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: توسط حوزه هنری استان زنجان از هنرمندان حوزه هنری استان تجلیل شد.

هنرمندان استان زنجان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در مراسم آیین تجلیل از هنرمندان استان زنجان، از تعدادی از هنرمندان پیشکسوت، هنرمندان فاخر و جوان و فعالان حوزه هنری تجلیل شد.

لازم به ذکر است، که از هنرمندان رشته‌های هنری چون هنرهای تجسمی، نمایشی، تصویری، فیلم‌سازی، بازیگری، نمایش‌نامه‌نویسی، شعر، گرافیک، مینیاتور، عکاسی و تایپوگرافی در این مراسم تجلیل به عمل آمد.

هم‌چنین در ادامه آیین تجلیل از هنرمندان به مناسبت شهادت ام‌ابیها تعدادی از شاعران پیشکسوت و جوان اشعاری در مدح حضرت فاطمه(س) قرائت کردند.

لازم به ذکر است که در این جلسه به تبلیغ هنر و شناساندن آن در رشته‌های مختلف به عنوان یکی از ضروریات هنر استان زنجان تأکید و هنرمندان برای معرفی هنر خود به دیگران تبادل نظر کردند.

در ادامه این جلسه استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه هنر معنویت است، اظهار داشت: هنرمند به زیباترین شیوه مسائل و حوادث را انتقال می‌دهد.

زین‌العابدین صفوی با اشاره به اینکه اهل نظر با اهل هنر متفاوت هستند و هنرمند زیبایی را تشخیص می‌دهد، خاطرنشان کرد: اهل نظر درستی‌ها را تشخیص می‌دهد که از نظر انسان‌شناسی نیز هنرمندان یک تفاوت جوهری در تشخیص با سایر انسان‌ها دارند.

وی با بیان اینکه اهل نظر و اهل هنر یک وجه اشتراک و تناسب با یکدیگر دارند، اضافه کرد: در مجموع هنر به دو بخش طریقی و موضوعی تقسیم می‌شود که هنر طریقی بالنده، بی‌انتها، جوشان و جاویدان است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هنر طریقی زیبایی بی‌نهایت است، تصریح کرد: طریق هنر نیز انتقال زیبایی است که هنرمند تشخیص خود را به زیباترین شیوه به مخاطبان منتقل می‌کند.

وی به اهمیت هنر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: هنر خود تبلیغ مباحث و مسائل گوناگون است اما خود هنر به واسطه چیز دیگری تبلیغ نمی‌شود و باید در این راستا برنامه‌ریزی شود.

صفوی با بیان اینکه هنر با علم نیز تفاوت اساسی دارد، ادامه داد: بسیاری از دانشمندان و عالمان به دلیل اینکه از فن بیان خوبی برخوردار نبوده‌اند و هنر نداشتند، نتوانستند دانسته‌های خود را منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه همه انسان‌ها هنردوست هستند و این مسئله یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های انسان و حیوان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هنر انسان قابل تقویم (قیمت‌گذاری) نیست و انسان نمی‌تواند هنر خود را به فروش بگذارد.

استاد حوزه و دانشگاه به ارزش و بهای هنر تأکید کرد و گفت: هنرمند و هنر وی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند که باید ارج گذاشته شوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول