اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت کمبود اعتبار

جشنواره‌های حوزه هنری کرمان دوسالانه می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اینکه اعتبارات گذشته پاسخگوی نیازهای این نهاد نیست، گفت: جشنواره‌های استانی حوزه هنری کرمان از این پس به صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

جشنواره‌های حوزه هنری کرمان دوسالانه می‌شوند

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: حوزه هنری استان کرمان در زمینه اعتبارات مالی با مشکل روبه‌رو است و به همین علت از سال جاری به بعد جشنواره‌های استانی را به صورت سالانه برگزار نمی‌کنیم و این برنامه‌ها دوسالانه می‌شوند.

وی با بیان اینکه دفتر حوزه هنری در شهرستان بم نیز در سال گذشته راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: بخشی از اعتبارات نیز برای هنرمندان بم هزینه می‌شود.

سالاری با تاکید بر اینکه در حوزه هنری استان کرمان به دنبال تولید اثر فاخر و ارزشی تا اجرای برنامه‌ای و صحنه‌ای هستیم، خاطرنشان کرد: اعتبار سالانه برگزاری جشنواره‌ها در زمینه تولید اثر از جمله انتشار کتاب، تولید فیلم، انیمیشن، تله‌فیلم، آلبوم موسیقی و شکل‌گیری گروه سرود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سوگواره تعزیه حوزه هنری استان کرمان نیز به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: از این پس سوگواره استانی و ملی به صورت جداگانه و سوگواره استانی در سال‌های فرد و سوگواره ملی در سال‌های زوج برگزار می‌شوند.

این مسئول فرهنگی از برگزاری سوگواره استانی تعزیه استان کرمان در سال جاری خبر داد و گفت: 25 تعزیه‌نامه به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است و در نهایت 10 مجلس تعزیه پس از بازبینی نهایی برای حضور در سوگواره انتخاب می‌شود.

سالاری بیان داشت: از 23 تا 25 فروردین ماه جاری مراسم تعزیه‌خوانی توسط حوزه هنری در امامزاده زید بم برگزار شد.

وی افزود: گروه‌های تعزیه کرمان مجلس تعزیه شهادت حضرت حر، حضرت عباس (ع) و حضرت زهرا (س) را در بم اجرا کردند.

سالاری ابراز داشت: سه اثر خوشنویسی شکسته‌ نستعلیق از غلامرضا شهدادی، محمد عراق‌سلطان و محمدرضا مؤمنی به مرحله داوری سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری راه یافت.

به گزارش فارس، سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری اردیبهشت‌ماه سال جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول