اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته هنرهای تصویری جشنواره تولیدات حوزه هنری خبر داد

راهیابی 63 اثر به بخش مسابقه جشنواره تولیدات حوزه هنری

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته هنرهای تصویری سومین جشنواره تولیدات حوزه هنری گفت: 63 اثر به بخش مسابقه جشنواره تولیدات هنرهای تصویری حوزه هنری راه یافت.

راهیابی 63 اثر به بخش مسابقه جشنواره تولیدات حوزه هنری

سید محمد حسین سیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: 604 اثر از استان‌های مختلف به دبیرخانه رسیده که از این تعداد 300 اثر داستانی، 155 اثر پویانمایی، 115 اثر مستند و 36 اثر نیز نماهنگ بود.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه 63 اثر شامل 30 اثر داستانی، 20 اثر پویانمایی و 13 اثر نیز مستند بود.

دبیر کمیته هنرهای تصویری سومین جشنواره تولیدات حوزه هنری گفت: هم اکنون کار داوری نهایی 63 اثر برگزیده در حال انجام است و مراسم اختتامیه 27 و 28 اردیبهشت ماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

سیدزاده اضافه کرد: هدف از برگزاری جشنواره تولیدات مراکز حوزه هنری کشف استعدادها، شکوفایی جوانان مستعد و متعهد است.

وی افزود: برگزاری جشنواره علاوه بر پویایی فعالیت‌های حوزه‌های هنری می‌تواند عیار فعالیت‌های هنرمندان رشته‌های مختلف فعال در حوزه هنری را نیز نشان دهد و برپایی این جشنواره‌ها است که می‌تواند توانمندی و سطح کمی و کیفی فعالیت حوزه‌ها را نسبت به همدیگر نشان دهد. ‏

وی گفت: برای نخستین‌بار دبیرخانه رشته‌های مختلف در استانها تشکیل شد و همین امر سبب شد که مشارکت استان‌ها در برپایی این جشنواره بیشتر باشد و کارهای دبیرخانه با کیفیت مطلوب و شایسته‌ای با مدیریت دبیرخانه مرکزی انجام گیرد.

رئیس حوزه هنری بوشهر اظهار داشت: حوزه هنری استان بوشهر نیز که افتخار مسئولیت دبیرخانه هنرهای تصویری این دوره از جشنواره را به عهده دارد این مسئولیت نشان از توجه مسئولان حوزه هنری کشور به‌ویژه مدیرکل استان‌ها و مجلس به این حوزه دارد. ‏

سیدزاده ضمن موفق شمردن تشکیل کمیته‌های تخصصی سومین جشنواره تولیدات حوزه هنری استان‌های کشور افزود: تشکیل کمیته‌های تخصصی در استان‌ها موجب مشارکت همراه با کسب تجربه در استان‌ها شد، حاصل تمرکززدایی پویایی بیشتر را به وجود آورد و موجب شد خون تازه‌ای در حوزه‌های هنری استان‌ها جریان یابد تا از این میزبانی بهره لازم را ببرند.

وی گفت: تجربه نشان داده است اعتماد به مراکز باعث رشد و ترقی هنرمندان شده و تشویق برای مشارکت، اعتماد به نفس در گرفتن مسئولیت‌ها، همدلی و همراهی هنرمندان گسترش می‌یابد.‏

رئیس حوزه هنری بوشهر با اشاره به نحوه داوری آثار در مرحله نخست گفت: پس از زمان تعیین شده برای ثبت در سامانه جشنواره، متناوباً آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که تک تک این آثار ثبت و مورد بررسی اولیه قرار گرفت و اشکالات پیگیری و رفع شد.

سیدزاده اضافه کرد: سپس در چهار بخش تقسیم‌بندی و آماده برای داوری در مرحله انتخاب آثار شد و پس از معرفی هیئت داوران که از بین بزرگان عرصه سینمایی ایران هستند، هیئت داوران به میزبانی بوشهر به مدت پنج روز آثار را مورد ارزیابی قرار دادند و بهترین‌ها را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه بحث‌هایی بود که بین اعضاء هیئت انتخاب صورت می‌گرفت و در نهایت آثار برگزیده پس از بررسی و تبادل نظر فراوان که در نوع خود قابل توجه بود انتخاب شدند. ‏

دبیر کمیته هنرهای تصویری سومین جشنواره تولیدات حوزه هنری افزود: به دلیل برنامه ریزی صحیح دبیرخانه مرکزی جشنواره و همچنین تشکیل دبیرخانه‌های رشته‌های مختلف در استان‌ها در بوشهر نیز دبیرخانه این بخش توسط کارشناسان برنامه‌ریزی شد تا هر چه بهتر این دبیرخانه به تعهدات خود عمل کند.

سیدزاده خاطر نشان کرد: ‌با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته نظم فوق‌العاده‌ای بر جلسات داوری حاکم بود و بدون کوچک‌ترین اشکال کارها به خوبی انجام می‌گرفت، بنده و همه همکارانم تلاش‌مان بر این بود تا فضایی آماده، بانشاط و پویا را برای دبیرخانه مهیا کنیم که با یاری خداوند امیدواریم این اتفاق صورت گرفته باشد.

وی گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه کمیته نسبت به دوره‌های گذشته جشنواره از لحاظ کمی و کیفی تفاوت خاصی داشته است، آمار از لحاظ کمی نشان دهنده پیشرفت خوبی بود و دلیلش این بود که مراکز اهمیت بسیاری به این موضوع می‌دهند،اما در مورد کیفیت،‌ آثار قابل مقایسه با دوره‌های قبل نبود و همین امر کار را برای انتخاب آثار داوران با مشکل روبرو می‌کرد.

رئیس حوزه هنری بوشهر اضافه کرد: در انیمیشن مراکز حوزه هنری کارهای ارزشمندی تولید کرده بودند و در مستند حوزه‌های کشور فیلم‌های با ارزشی تولید و ارائه شده، به گونه‌ای که کار انتخاب در مستند سخت‌ترین بخش این مرحله بود.

سید‌زاده خاطر نشان کرد: فیلم‌ها از حالت تجربی به حرفه‌ای تبدیل و کارها بسیار قوی شده بودند، علت این مسئله را می‌توان در چند نکته بیان کرد، توجه هنرمندان به ساخت فیلم و همچنین در اختیار قرار دادن امکانات به روز و البته تولید فیلمنامه‌های خوب و آشنایی هنرمندان به تازه‌ترین شیوه‌های فیلمسازی.‏

رئیس حوزه هنری استان بوشهر در ارتباط با تاریخ مرحله نهایی داوری آثار و تعداد و معرفی آثار برگزیده جشنواره تولیدات استانی به اوایل اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: البته بستگی به نظر دبیر جشنواره تولیدات دارد و در مورد برگزیدگان فعلاً پیش‌بینی شده که در هر بخش سه اثر برگزیده معرفی شود، البته با حمایت و موافقت دبیر امیدواریم که بخش‌هایی نیز به جوائز اضافه کنیم. ‏

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول