اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان کردستان خبر داد

راهیابی 5 فیلم کردستان به جشنواره مرکز استانی حوزه‌های هنری

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان کردستان از راهیابی 5 اثر از کردستان به سومین جشنواره سراسری مرکز استانی حوزه‌های هنری خبر داد.

راهیابی 5 فیلم کردستان به جشنواره مرکز استانی حوزه‌های هنری

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: 5 فیلم از تولیدات حوزه هنری استان در بخش‌های داستانی، مستند و پویانمایی به بخش نهایی این جشنواره راه پیدا کرد.

به گفته وی، در سومین جشنواره سراسری مرکز استانی حوزه‌های هنری کشور که در نیمه دوم اردیبهشت 91 در کرمانشاه برگزار می‌شود، آثار و تولیدات مراکز استان‌های حوزه هنری کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سرپرست حوزه هنری کردستان به برگزاری دو دوره این جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره با حضور آثار و تولیدات مراکز استانی هر دو سال یک بار در یکی از مراکز استانی برگزار می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: در دوره اول جشنواره که در سال 85 در اصفهان برگزار شد، استان کردستان در بخش‌های مختلف با عرضه آثار برتر هنرمندان این استان موفقیت‌های خوبی را کسب کرد.

به گفته وی، استان کردستان در دومین مرحله برگزاری این جشنواره نیز در تهران در بخش‌های نقاشی، انتشارات، ادبیات و نمایش جوایز مختلفی را کسب کرد.

سرپرست حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی در بخش هنرهای تصویری از بین 21 اثر ارسالی حوزه هنری کردستان به دبیرخانه جشنواره در بخش مستند فیلم‌های آژیر سفید به نویسندگی و کارگردانی حمید قوامی و کلاس تشکیل می‌شود به نویسندگی و کارگردانی جلال نصیری به مرحله پایانی راه یافتند.

مرادی تصریح کرد: در بخش داستانی نیز فیلم  تهران 15 به نویسندگی و کارگردانی دانش صلواتی و فیلم انار میوه بهشت است به نویسندگی و کارگردانی تیمور قادری از کردستان به مرحله پایانی این جشنوراه راه یافتند.

وی اضافه کرد:  در بخش پویانمایی نیز فیلم سایه‌ها در آخرین خاطره رود به نویسندگی و کارگردانی علیرضا محمدی به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کرد.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان در پایان افزود: موفقیت هنرمندان در این بخش جشنواره براساس آمار اعلام شده بسیار موفقیت‌آمیز بوده به طوریکه در بخش مستند از بین 111 اثر ارسال شده به جشنواره 13 اثر ، در بخش داستانی 30 اثر و در بخش پویانمایی از بین 152 اثر ارسالی 20 اثر به بخش‌نهایی راه پیدا کرده است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول