اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری گیلان:

2 آلبوم تصویری حوزه هنری گیلان منتشر شد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد موسیقی حوزه‌ هنری گیلان گفت: دو آلبوم تصویری «آفتا و پرمه» و «دویرآویر» با صدای قسمت‌‌خانی خواننده تالشی در این استان منتشر شد.

2 آلبوم تصویری حوزه هنری گیلان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در جلسه حوزه هنری استان با اشاره به انتشار آلبوم‌های تصاویر با صدای قسمت‌خانی و به کوشش آرمین فریدی است که از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری گیلان است.

وی، ادامه داد: «خاطره»، «امانم لیله»، «مبارک با»، «تالشی»، «باربرن برن»، «بهار اومه شنگه‌بار»، «کیللی جان»، «آمانont> آمان، «چمه مله خبراومه»، تالشی، سیاریحون، «دوشه هوا»، از قطعات آلبوم «دویر آویر» است.

این مسئول ادامه داد: «دوشه هوا»، «تالشی»، «باهار باهاره»، «خاسه کله»، « بندون بندونه»، تالشی، «مشنnt> مشن»، « هیارهیار »، «ممودبه»، «آفتا و پرمه» و « واجان وا»، از قطعات آلبوم «آفتا و پرمه» است.

این مسئول، آرمین فریدی هفت‌خوانی و آسیه‌بخشی‌زادنا را از نوازندگان تمبوره و دایره این دو آلبوم نامید و تصریح کرد: موسیقی و آواهای محلی هر قوم درباره آیین‌ها  و خاطرات آن پدید می‌آید و می‌توان روایتی از غم‌ها، شادی‌ها، دلاوری‌ها و آیین‌های مختلف سرزمین تالش را در موسیقی آن مشاهده کرد.

وی، خاطرنشان کرد: موسیقی که سال‌ها دور از طریق راویان صادق و دلداده سینه به سینه به نسل امروز رسیده و حوزه هنری گیلان نیز برای ثبت و ضبط این نوع موسیقی و جلوگیری از فراموشی آن تمام تلاش خود را به‌کار بسته است.

به گفته کاظمی، قسمت‌خانی متولد سال 1323 تالش است که بیش از 50 سال در عرصه موسیقی محلی فعالیت می‌کند و قرار گرفتن در حلقه 36 استاد برتر موسیقی نواحی ایران و کرمان در سال 83 کسب مقام نخست آواز نواحی، جشنواره سراج خراسان 1387 و اجرا در جشنواره بزرگ فرهیخته ایران‌-‌بلاروس 90 از جمله فعالیت‌های هنری وی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح 20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول