اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دامغان:

خانواده‏ها تمرکز مادی‏گرایانه به فرزندان را تغییر دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دامغان گفت: خانواده‏ها باید تمرکز مادی‏گرایانه به فرزندان را تغییر دهند و بیش‌تر به مسائل اخلاقی و تربیتی آنها بپردازند.

خانواده‏ها تمرکز مادی‏گرایانه به فرزندان را تغییر دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‏الاسلام و المسلمین سیدمحمود ترابی در جمع شماری از بسیجیان دامغانی افزود: بهترین میراثی که والدین می‏توانند به فرزندان خود بدهند، ادب و تربیت صحیح است.

وی تصریح کرد:  اگر پدر و مادر به جای اینکه فقط به فکر آینده مادی فرزندانشان باشند، به فکر آشنا کردن آنها با آداب صحیح بیفتند، با ارزش‏ترین ثروت را به آنها داده‏اند.

امام جمعه دامغان بیان داشت: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که تنها راه تعلیم ادب به فرزندان، آن است که خود با ادب بوده و با آنها رفتاری مؤدبانه داشته باشند، هم‌چنین آنها را با افراد و دوستان با ادب و دارای اخلاق نیکو آشنا کنند.

ترابی با بیان اینکه ‌ادب چه در حوزه اجتماعی و چه در حوزه فردی در مقابل خدا و اولیای دین آثار و برکات زیادی دارد، خاطرنشان کرد: اگر فرزندان از همان ابتدای کودکی در برخوردهای اجتماعی رفتاری مؤدبانه داشته باشند، مورد احترام و تکریم دیگران قرار می‏گیرند و همه افراد مشتاق گفت‏وگو و ارتباط سالم و محبت‏آمیز با آنها می‏شوند.

وی ادامه داد: تکریم و احترام دیگران از نظر عاطفی و فکری سبب رشد و سلامت روانی می‏شود.

امام جمعه دامغان اظهار داشت: ادب در برابر خداوند و اولیای دین نشان‏دهنده معرفت و شناخت عمیق انسانی به آنهاست.

وی گفت: اگر انسان به مقام و منزلت و جایگاه رفیع خداوند و اولیای او ذره‏ای شناخت پیدا کند در برابر دستورهای آنان خضوع کرده و از انجام هر کار یا گفتن هر کلمه‏ای که متناسب با مقام آنان باشد، پرهیز می‌کند.

ترابی درباره ادب پیامبران در برابر خداوند گفت: ادب پیامبران الهی در برابر پروردگار از نکات بسیار آموزنده و جزو سیره آن بزرگواران است.

امام جمعه دامغان افزود: آنان با اینکه از بندگان مقرب خداوند بودند،‌ هیچ‏گاه خود را بی‏نیاز از ادب در پیشگاه خداوند ندیدند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول