اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد

ارتقای سطح اخلاقی و معنوی خانواده‌های محرومان در برنامه کمیته امداد

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: آشنا کردن هرچه بیشتر خانواده‌های محروم و نیازمند جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با مسایل معنوی و عقیدتی در دستور کار قرار گرفته است.

ارتقای سطح اخلاقی و معنوی خانواده‌های محرومان در برنامه کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین انواری امشب در دیدار با آیت الله سبحانی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برنامه‌ها و اقدامات بسیاری در راستای ارتقای وضعیت اقتصادی و خودکفایی خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت انجام داده است.

وی بر ضرورت توجه به مسایل فرهنگی و معنوی در خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) تاکید کرد و گفت: برنامه‌هایی برای آشنا کردن هرچه بیشتر خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان با مسایل معنوی و عقیدتی در دستور کار قرار گرفته و سرمایه گذاری‌های ویژه‌ای در مدارس دختران و پسران انجام شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از مشکلات خانواده‌های فقیر و نیازمند را نداشتن آگاهی و اطلاعات در زمینه‌های حقوقی و یا نداشتن امکان مالی برای احقاق حقوقشان عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی دوایر حل اختلاف و مددکاری حقوقی و قضایی، یکی از موثرترین اقداماتی است که در این خصوص به انجام رسیده است.

وی همچنین برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی برای ازدواج موفق به ویژه در روستاها و تامین مسکن برای خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام(ره) در سال‌های گذشته دانست و برای ادامه این برنامه‌ها در سال جاری اظهار امیدواری کرد.

انواری در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت پرداخت هزینه‌های بیماری خانواده‌های محروم و بی بضاعت را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: بسیاری از هزینه‌های درمانی محرومان و بیمارانی که از بیماری صعب العلاج رنج می‌برند، پرداخت شده و با تدابیری تلاش کرده‌ایم فشارهای روانی داخل منازلشان کاسته و مشکلاتشان به حداقل برسد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری در میان محرومان و نیازمندان تصریح کرد: در همین راستا بیش از 300 هزار فرصت شغلی ساماندهی شده و زمینه‌ها برای صیانت از نهاد خانواده و خودکفایی اقتصادی خانواده‌های زیرپوشش فراهم آمده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان با بیان اینکه در این مجموعه تلاش کرده‌ایم فرهنگ مستمری بگیری را به فرهنگ کار و تلاش تبدیل کنیم، اظهار داشت: برای فروش محصولات و تولیدات مستمری بگیران کمیته امداد، مرکز بازرگانی در این مجموعه تشکیل شده تا چرخه تولید و کار در این خانواده‌ها متوقف نشود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول