اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس علوم، قرآن و حدیث:

الگوگیری از حضرت زهرا بنیان خانواده را مستحکم‌تر می‌کند

خبرگزاری فارس: کارشناس علوم، قرآن و حدیث گفت: جوانان با الگوگیری از ویژگی‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا (س) می‌توانند بنیان خانواده خود را مستحکم‌تر کنند.

الگوگیری از حضرت زهرا بنیان خانواده را مستحکم‌تر می‌کند

عباس فغانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: مهم‌ترین جایگاه مقدس در اسلام و آموزه‌های دینی بنیان خانواده است و مادران با الگوگیری از ویژگی‌های اخلاقی این بانو می‌توانند نقش مهمی در مستحکم‌تر کردن خانواده داشته باشند.

فغانی اضافه کرد: مادران می‌توانند با الگوگیری از حضرت زهرا(س) بسیاری از مشکلات خانوادگی را با بصیرت و بینش دینی برطرف کنند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در طول حیات پربار خود نقش‌های مختلف و اثرگذاری در خانواده ایفا کرده است، افزود: این بانو ابتدا در کنار رسول اکرم(ص) به عنوان دختر پیغمبر، پس از آن در کنار امام علی(ع) به عنوان همسر و در برابر فرزندان به عنوان مادر و در خانه عهده‌دار مسئولیت‌های متعدد بود که جوانان با الگوگیری درست از این بانو می‌توانند بنیان خانواده خود را مستحکم‌تر کنند.

فغانی گفت: دختران با الگوگیری از این بانو می‌توانند فرزندان خوبی برای والدین، و زنان می‌توانند مادران خوبی برای فرزندانشان باشند.

کارشناس علوم، قرآن و حدیث با اشاره به حدیث قدسی مبنی بر اینکه "دختر پیغمبر سرمشق و الگوی نیکو است"، بیان کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی بی‌نظیری برای جوانان است و آنها می‌توانند از آموزه‌های اخلاقی این بانو در زندگی خود الگوگیری کنند تا بتوانند آرامش خانواده را برای زندگی کردن درست مهیا کنند.

 

* حل مشکلات با مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری

وی مسئولیت‌شناس و مسئولیت‌پذیر بودن حضرت فاطمه(س) در امور فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی را از بارزترین ویژگی‌های این بانو عنوان و بیان کرد: جوانان امروز با مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری در امور کارها می‌توانند کلید بسیاری از مشکلات فردی، سیاسی و خانوادگی را برطرف کنند.

کارشناس علوم، قرآن و حدیث با بیان اینکه عفاف و حجاب یکی دیگر از ویژگی‌های این بانو بوده است، افزود: حجاب و عفاف از ضروریات دین است و جوانان با عمل کردن به آن می‌توانند سلامت دینی خود را ارتقا دهند.

 

* برای توسعه فرهنگی اقدامات مؤثرتری انجام شود

فغانی با بیان اینکه بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، افزود: در این سال‌ها شاهد رشد چشم‌گیر عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و علمی کشور بودیم، اما در توسعه فرهنگی باید اقدامات بیشتری صورت می‌گرفت و امروز نیز باید در این راستا اقدامات مؤثرتری انجام شود.

وی اظهار کرد: با انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در زمینه‌های تهیه فیلم و تئاتر، نوشتن مقالات مذهبی در نشریات و فضای مجازی و سخنرانی در مساجد و حسینیه‌ها می‌توان جوانان امروز را در برابر جنگ نرم ایمن کرد تا آسیب‌ناپذیر باشند و با پایبندی به اعتقادات دینی و مذهبی علیه این جنگ نرم بایستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس برای مقابله با اعتقادات مذهبی مردم ایران جنگ سخت را آغاز کرده بود، گفت: اکنون دشمن بعد از انقلاب اسلامی با جنگ نرم علیه اعتقادات این مردم می‌جنگد که باید جوانان در برابر این سلاح نرم هوشیار باشند تا بتوانند نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی و آنها را نقش بر آب کنند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول