اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد

نقش مهم خانواده در رشد و توسعه جامعه

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین گفت: امروز خانواده مهم‌ترین نقش را در رشد و توسعه جامعه ایجاد می‌کند.

نقش مهم خانواده در رشد و توسعه جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای معاونت اجتماعی پیشگیری از امور جرم دادگستری استان قزوین، اظهار کرد: خانواده مهم‌ترین رکن در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و در این خانواده پدر و مادر است که هر کدام از حقوق ویژه‌ای در ارتباط با یکدیگر و در برخورد با فرزندان برخوردار بوده و رعایت این حقوق رشته‌های پر کار نظام خانواده را مستحکم می‌سازد.

وی به جایگاه خانواده در کلام ائمه معصومین و قرآن پرداخت و افزود: نقش خانواده در اسلام آنقدر اهمیت فراوانی دارد که ائمه معصومین، قرآن و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن تاکید زیادی دارند بنابراین باید بیشتر به خانواده توجه جدی شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در رابطه با نظام خانواده، شکل‌گیری و اهمیت آن، رهنمودهای فراوانی در متون دینی اسلام وارد شده است که باید مسئولان و اعضای ستاد معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بتوانند مشکلات و مسائل خانوادگی را با نظر قضات حل کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام‌جمعه قزوین با اشاره به هجوم گسترده رسانه‌های غربی به جایگاه مهم خانواده، خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگ ضد اخلاقی غرب به سمت جایگاه خانواده، باید مسئولان به ویژه روحانیون، ائمه جمعه و جماعت و کارشناسان امور خانواده دادگستری موارد مهم این نهاد اجتماعی را برای مردم به ویژه خانواده‌ها تبیین کنند.

امام‌جمعه قزوین ضمن قدردانی از تشکیل این معاونت در دادگستری افزود: در این معاونت اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم افرادی هستند که علاوه بر قاضی بودن در دادگستری، روحانی برجسته و اساتید دانشگاه‌ نیز هستند که می‌توانند برای این معاونت منشأ خدمات مطلوبی باشند. 

باریک‌بین در خاتمه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و تأکید کرد: بانوان جامعه اسلامی باید از حضرت زهرا(س) الگو گرفته و ابعاد شخصیتی زندگی این بانوی گرانقدر را در زندگی خود پیاده کنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار جمال انصاری مدیرکل دادگستری استان قزوین از تشکیل معاونت اجتماعی در این اداره گزارشی ارائه داد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول