اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

جهاد کشاورزی تهران رتبه نخست کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه تهران پیشانی توسعه کشاورزی کشور است از کسب رتبه نخست کشوری در شاخص‏های مختلف جهاد کشاورزی توسط این استان خبر داد.

جهاد کشاورزی تهران رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران سیدمحمد موسوی ظهر امروز در دومین نشست توسعه کشاورزی شهرستان دماوند که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان، فرماندار دماوند و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری انجام شد اظهار داشت: خوشبختانه استان تهران در مجموع شاخص‏های متعدد در میان سایر استان‏های کشور حائز رتبه نخست بخش کشاورزی شد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب به جرأت می‏توان استان تهران را پیشانی توسعه کشاورزی کشور خواند؛ همچنین در این استان فعال در زمینه کشاورزی نیز شهرستان دماوند را باید پیشانی این مهم در استان به شمار آورد.

موسوی طرح توسعه کشاورزی را از اهداف راهبردی دولت خواند و افزود: طرح توسعه کشاورزی با تشکیل کارگروهی با ریاست شخص رئیس جمهور در سال گذشته کار خود را آغاز کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: این مهم با توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب در قالب نامگذاری سال 91 با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید نمود بیشتری پیدا کند.

وی اضافه کرد: پس از اعلام کلیات طرح توسعه اقتصادی در بهمن ماه سال گذشته، دستور‏العمل‏های لازم از سوی این کارگروه کشوری متشکل از وزیر جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو و راه و شهرسازی ابلاغ شد.

موسوی ادامه داد: این مصوبات و دستورالعمل‏های ابلاغی به استانداری‏های هر استان ارسال و شخص رئیس جمهوری در خلال نشست‏های طولانی و مفصل با حضور استانداران به تشریح جوانب مختلف طرح پرداخت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران طرح توسعه کشاورزی را رویدادی بزرگ در کشور خواند و افزود: طرح توسعه کشاورزی رویدادی بزرگ و نهضتی عظیم در سطح کشور قلمداد می‏شود.

وی تصریح کرد: در آن نشست، رئیس جمهوری در سخنان خود به نکته جالبی اشاره کرد و گفت که "کشاورزی، استعدادهای و ظرفیت‏های بسیار گسترده‏ای دارد و ما باید نهضتی به مراتب فراگیرتر از مسکن مهر را در بحث کشاورزی ایجاد کنیم؛ این فرصت بسیاری خوبی است تا استعدادهای بالقوه این بخش به بالفعل بدل شود".

موسوی با اشاره‏ای گذرا به شرایط امروز و گذشته ایران در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه بخش کشاورزی کشور در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و با توجه به رشد دو برابری جمعیت شاهد رشد چهار برابری تولیدات زراعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: در همین حال تولیدات در انواع بخش‏های کشاورزی از 20 میلیون تن به 110 میلیون تن رسیده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول