اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد

بیکاران در اولویت واگذاری زمین‌های کشاورزی ملی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: فارغ‌التحصیلان کشاورزی فاقد شغل اولاترین افراد در واگذاری اراضی مستعد کشاورزی ملی در محدوده منابع طبیعی استان اردبیل هستند.

بیکاران در اولویت واگذاری زمین‌های کشاورزی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی کار گروه توسعه بخش کشاورزی خلخال اظهار داشت: رسیدگی به معیشت فارغ‌التحصیلان بیکار ما را بر آن داشته تا فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی را بهره‌مند از زمین‌های مستعد کشاورزی کرده و آنان را به سمت تولید سوق دهیم.

وی با بیان اینکه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید در حوزه کشاورزی نمود عینی پیدا کرده و تجلی واقعی پیدا کند، افزود: انتظار می‌رود همه ما با همدلی و هم‌افزایی در راستای تحقق این پیام گام برداشته و با عملیاتی کردن آن زمینه جذب فارغ‌التحصیلان بیکار به حوزه تولید را فراهم کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بخش کشاورزی استان اردبیل مستعدترین و پرظرفیت‌ترین مکان برای تحقق پیام نوروزی امسال مقام معظم رهبری است، از اختصاص یک‌هزار و 800 میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی و اجرای طرح‌های کشاورزی اشتغالزای استان در سال جاری خبر داد.

پرتوی افزود: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و با هدف حمایت از مجریان طرح‌های کشاورزی در اختیار افراد و تعاونی‌های کشاورزی قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این تسهیلات با کارمزد هفت درصد و به ازای هر نفر 300 میلیون ریال به متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی قرار گرفته و اولویت پرداخت به افراد بیکار تحصیل فارغ التحصیل رشته‌های کشاورزی است.

وی به واگذاری زمین مورد نیاز به متقاضیان اجرای طرح های کشاورزی فاقد زمین اشاره کرد و افزود: در واگذاری اراضی مستعد کشاورزی ملی و در محدوده منابع طبیعی استان افراد بیکار فاقد زمین در اولویت قرار دارند که همراه با واگذاری زمین مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مولد و اشتغالزای کشاورزی تسهیلات بانکی یاد شده نیز به این افراد پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان خلخال به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی و دامداری استان محسوب می‌شود، افزود: تلاش می‌شود با ارائه خدمات جدید از قبیل واگذاری زمین‌های کشاورزی و پرداخت تسهیلات بانکی تحول بزرگی در بخش کشاورزی شهرستان خلخال و نیز استان اردبیل در آینده نزدیک صورت بگیرد.

پرتوی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه‌های اجرایی کار گروه‌های توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌های استان دارای اختیارت ویژه از لحاظ واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات بانکی هستند.

وی افزود: مصوبات کار‌گروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌های استان برای پرداخت تسهیلات بانکی تا سقف 5 میلیارد ریال نیازی به ارجاع به مرکز استان نداشته و قابل اجرا در شهرستان‌ها بوده مضاف بر اینکه طرح‌های بررسی شده در کار گروه شهرستان‌ها پس از ارجاع به بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات بانکی نیازی به بررسی مجدد از سوی بانک های کشاورزی ندارند و مسئولان بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات مصوب کار گروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان هستند.

این مسئول در پایان اظهار داشت: طرح‌های با سقف 10 میلیارد ریال نیز در حیطه وظایف کار گروه توسعه بخش کشاورزی استان بوده و تسهیلات بالای این مبلغ برای طرح در مرکز کشور ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول