اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

پساب تصفیه‌شده 7 شهر آذربایجان‌شرقی به کمک کشاورزی می‌آید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از پساب خروجی هفت شهر تبریز، میانه، اهر، مرند، جلفا، عجب‌شیر و مراغه در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، گفت: 46 میلیون مترمکعب آب از پساب این شهرها تحصیل خواهد شد.

پساب تصفیه‌شده 7 شهر آذربایجان‌شرقی به کمک کشاورزی می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان که در محل اتاق جلسات سازمان برگزار شده بود با بیان اینکه صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب در بخش کشاورزی تکلیف شده است، اظهار کرد: با گسترش آبیاری تحت فشار، تسطیح و نوسازی اراضی، انتقال آب با لوله، پوشش انهار سنتی، احداث کانال‌های انتقال آب، تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور حجمی در چاه‌ها و تحویل حجمی آب درصدد تحقق این هدف هستیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تفاهمنامه یاد شده، از پساب خروجی هفت شهر تبریز، میانه، اهر، مرند، جلفا، عجب‌شیر و مراغه در بخش کشاورزی استفاده خواهد شد، گفت: 46 میلیون مترمکعب آب از پساب این شهرها تحصیل خواهد شد.

محمدیان با تاکید بر اینکه آب تحصیل شده از پساب فاضلاب‌ها برای کشت سبزی و صیفی استفاده نخواهد شد، اعلام کرد: این طرح تا 15 اردیبهشت ماه سال‌ جاری عملیاتی می‌شود.

توسعه سطح زیرکشت اراضی باغی و زراعی در حاشیه دریاچه ارومیه ممنوع است

وی با اشاره به اینکه توسعه سطح زیرکشت اراضی باغی و زراعی در حاشیه دریاچه ارومیه ممنوع است، گفت: افزایش راندمان تولید و تغییر الگوی کشت در این اراضی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه کشت محصولاتی با نیاز آبی کم همچون گلرنگ، کلزا، پسته و زعفران به جای محصولاتی با نیاز آبی زیاد همچون پیاز، سبزی و صیفی در حاشیه دریاچه ارومیه برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: کشاورزانی که با برنامه الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان همراهی کنند در فصل برداشت محصول دچار مشکل نشده و قطعاً متضرر نخواهند شد.

سدهای آذربایجان‌شرقی ماهی‌دار می‌شوند

محمدیان به موضوع ماهی‌دار کردن سدهای استان اشاره کرد و افزود: در این خصوص تفاهمنامه‌ای با آب منطقه‌ای منعقد شده است که امیدوارم استفاده چند منظوره از آب‌های استان در رشد کمی و کیفی محصولات تولید شده نقش موثری داشته باشد

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول