اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

پرداخت 6200 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: این بانک در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی بالغ بر 6 هزار و 205 میلیارد ریال به تعداد 116 هزار نفر تسهیلات بانکی در سال 90 پرداخت کرد.

پرداخت 6200 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی، داود برنج‌فروش‌آذر در رابطه با منابع پرداختی اظهار کرد: از کل تسهیلات اعطایی شعب بانک کشاورزی استان در پایان سال 1390 مبلغ 254 میلیارد ریال معادل چهار درصد تسهیلات غیرتکلیفی(وجوه اداره شده) و مبلغ 5951 میلیارد ریال معادل 96 درصد تسهیلات تکلیفی(منابع داخلی) است که نسبت به سال قبل 43 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در خصوص زیربخش‌های مصارف پرداخت تسهیلات افزود: بیشترین پرداختی‌ها در بخش زراعت و باغداری مبلغ 3 هزار و 862 میلیارد ریال به تعداد 86 هزار نفر، سپس در بخش دامپروری و دامداری بالغ بر یک هزار و 270 میلیارد ریال به تعداد 4 هزار و 485 نفر است.

برنج‌فروش‌آذر ادامه داد: همچنین در زمینه صنایع و خدمات کشاورزی بالغ بر 758 میلیارد ریال و صنایع دستی و قالیبافی بالغ بر 306 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان پرداخت تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده را موفق ارزیابی کرد و گفت: تاکنون بالغ بر 2 هزار و 257 میلیارد ریال به 18 هزار و 538 طرح تسهیلات اعطا شده که بیش از مبلغ ابلاغی است.

وی افزود: در قسمت هدفمند کردن یارانه‌ها بیش از 156 میلیارد ریال تسهیلات در بخش بهینه‌سازی مصرف انرژی موتور پمپ‌های دیزلی، طرح جامع کشاورزی حفاظتی و اصلاح سیستم حرارتی گلخانه‌ها و فعالیت دام و طیور پرداخت شد ضمناً  مبلغ 29 میلیارد ریال تسهیلات برای تامین نقدینگی سوخت ماشین‌آلات کشاورزی پرداخت شده است.

برنج‌فروش‌آذر گفت: در سال گذشته نقش بانک کشاورزی استان در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی همانند سنوات قبل بسیار چشمگیر بوده از محل منابع داخلی و بنگاه‌های اقتصادی زودبازده علاوه بر انواع تراکتور، کمباین مورد نیاز کشاورزان استان، تیلر و دروگر و خرمنکوب و سایر ادوات کشاورزی مبلغ 120.3 میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقد فروش اقساطی ماشین‌آلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول