اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی، برنامه‌ریزی فرماندار همدان:

سهمیه همدان برای ثبت‌نام سامانه زمین کشاورزی 640 هکتار است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان گفت: سهمیه شهرستان همدان برای ثبت‌نام در سامانه زمین کشاورزی 640 هکتار است.

سهمیه همدان برای ثبت‌نام سامانه زمین کشاورزی 640 هکتار است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز یکشنبه در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه سهمیه شهرستان همدان برای ثبت‌نام در سامانه زمین کشاورزی 640 هکتار است، اظهار کرد: دولت با اجرای این برنامه در نظر دارد تا طرح‌های بلاتکلیف و مشکلات موجود در زمینه امور اراضی جهاد کشاورزی و منابع‌ طبیعی را رفع‌ تکلیف کند.

وی افزود: تعدادی از پروژه‌های مصوب شده در این راستا بایستی توسط بانک‌ها، منابع‌ طبیعی، جهاد کشاورزی و امور آب رفع تکلیف و تلاش شود تا از مشکلات بخش عمومی متقاضیان کاسته شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان خاطرنشان کرد: به منظور پیگیری مشکلات موجود در سطح شهرستان پنج کمیته کارشناسی شناسایی و ساماندهی متقاضیان، کمیته آب، خاک و منابع طبیعی، کمیته کارشناسی امور در سرمایه‌گذاری، کمیته کارشناسی و ایجاد زیرساخت و تملک دارایی و سرمایه‌داری و کمیته کارشناسی نظارت تشکیل و فعالیت‌های آنان در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در مرحله نخست مجموعاً 49 طرح مصوب داریم که 21 طرح آن مربوط به بخش دامداری و طیور، 17 طرح کشاورزی و 11 طرح نیز اختصاص به امور زیربنایی دارد.

محمدی ادامه داد: نخستین شرط برای درخواست زمین کشاورزی ثبت‌نام در سامانه TKM.mcls.gov.ir است و تعاونی‌ها، افراد بیکار محلی و افراد تحصیل‌ کرده علاقه‌مند به فعالیت‌های کشاورزی بدون دارا بودن مدرک مرتبط در اولویت قرار دارند اما در این راستا برگزاری جلسه با دهیاران و رؤسای شورای اسلامی روستاها به منظور اطلاع‌رسانی و توجیه هر چه بهتر این طرح از الزاماتی است که قبل از برگزاری جلسه بعد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: تخصیص آب مورد نیاز مصوبه مجتمع گلخانه‌ای امزاجرد که کار مطالعاتی آن انجام شده مورد پیگیری قرار گیرد و همچنین آب مورد نیاز اراضی جورقان شامل باغات و کشت‌های گلخانه‌ای نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان در پایان گفت: همچنین 330 هکتار اراضی امزاجرد که شامل 220 هکتار منابع ملی و 110 هکتار مستثنیات است پیگیری شود و 75 هکتار اراضی ملحق شده به حاشیه روستا نیز تعیین تکلیف شود که یا در توسعه کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد و یا به زمین‌های روستایی الحاق شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول